اسم پارچه تدی شاید بی‌شباهت با جنس خرس‌های تدی نباشد که دست کم هر یک از ما یک عروسکش را در خانه داریم. عروسک‌هایی که با پارچه‌ای نرم دوخته شده و لطافت آن آرامش‌بخش است. پارچه‌های آن هم همین نرمی را دارا هستند و بافت ضخیم آن باعث شده تا از تدی به عنوان پارچه زمستانه و پارچه پاییزه استفاده کنند. در کنار پارچه تدی، پارچه ببعی هم بسیار پرطرفدار است. زیرا از آن می‌توان به عنوان پارچه پالتویی و پارچه مانتویی استفاده کرد و از لطافت آن لذت برد.

پارچه های پشمی قرار می گیرد و همین قسمت مویی پارچه میتواند باعث گرم کردن بدن افراد شود به همین خاطر در دسته پارچه های زمستانه قرار می گیرد. اسم پارچه تدی مشابه عروسک خرس های تدی است، تقریبا همه افراد دست کم یک عروسک نرم و پشمالو در کودکی داشته اند. جنس این پارچه ها نیز از لحاظ نرمی مشابه عروسک های خرسی می باشد. ظاهر پارچه های تدی کمی شبیه پارچه های خز می باشد با این تفاوت که پرز های کوتاه تر و ضخامت و گرمای بیشتری دارد. بسیاری فروشگاه های اینرنتی همچون دیجی کالا، سارا بارا و پادمیرا در بیم محصولات خود، محصولاتی با پارچه ی تدی دارند اللخصول شلوار راحتی تدی، ست لباس خانگی تدی و اگر قصد خرید شلوار تدی را دارید می تواندید به فروشگاه اینترنتی پادمیرا (padmira.ir) برای خرید اقدام نمایید.

 

شرپا

شرپا:

پارچه ی شرپا یا ببعی، مانند تدی، شرپا دارای سطح نرمی است که تافتی است. الیاف کمی کوتاه تر و فشرده تر از تدی هستند. شرپا از پارچه های خز و پشمی دیگر ارزان تر و محبوب تر می باشد. یکی از علت های محبوبیت آن این است که بدن را اذیت نمی کند و بسیار نرم است.

این پارچه از الیاف مصنوعی مثل ترکیب پنبه و پلی استر می باشد. پشت پارچه ببعی، حالت پشمی داشته و لایه ای نرم از پشم جانورانی مثل گوسفند در پشت آن دوخته شده که همین موضوع باعث افزایش نرمی و لطافت این پارچه شده است. به پارچه ببعی پارچه گوسفند مصنوعی هم می گویند.در مقایسه پارچه تدی و ببعی می رسیم به معرفی پارچه ببعی یا شرپا. این نوع پارچه نیز از پارچه های جذاب زمستانی می باشد. اگر قصد خرید  پارچه مانتویی یا پالتویی برای زمستان را دارید پارچه ببعی می تواند یکی از انتخاب های شما باشد.