مجله اینترنت مارکتینگ هلیا

اطلاعات و خبرهای روز دیجیتال مارکتینگ را با من همراه باشید

مجله اینترنت مارکتینگ هلیا

اطلاعات و خبرهای روز دیجیتال مارکتینگ را با من همراه باشید

مجله اینترنت مارکتینگ هلیا

سلام من هلیا هستم.در وبلاگ من شما می توانیدجدیدترین اطلاعات و اخبار علوم دیجیتال مارکتینگ را مطالعه کنید.جدیدترین اطالاعات و اخبار دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، طراحی لوگو،طراحی گرافیکی،دنیای تکنولوژی و... رادنبال کنید

  • ۰
  • ۰

چه رنگی برای ظروف پلاستیکی مناسب هستند؟

 

توصیه می‌شود که برای تهیه جهیزیه عروس، لیستی از لوازم مورد نیاز تهیه شود. همچنین بانوانی که قصد دارند دکوراسیون خانه را تغییر دهند و برخی لوازم فرسوده را با لوازم نو تعویض کنند، به چنین لیستی نیاز دارند. ظروف و لوازم پلاستیکی قطعا یکی از اجزای مهم این لیست هستند. قضیه همیشه به داخل منزل محدود نمی‌شود و برخی رستوران‌ها و کافه‌ها نیز برای سرو انواع غذا و دسر از ظروف پلاستیکی استفاده می‌کنند. حال سوال اینجاست که بهترین رنگ مناسب ظروف پلاستیکی برای هر کس چیست؟ انتخاب بهترین رنگ برای ظروف پلاستیکی ملاک و معیارهای خاص خودش را دارد که می‌تواند فرد به فرد متفاوت باشد. برای این که در مورد رنگ مناسب ظروف پلاستیکی منزل یا کافه و رستوران‌تان، آگاهی کسب کنید و در نهایت انتخاب هوشمندانه‌ای داشته باشید، تا انتهای این مقاله با ما و آوان پلاست همراه باشید!


چرا انتخاب رنگ مناسب برای ظروف پلاستیکی مهم است؟

هر کدبانو یا صاحب کافه و رستورانی از اهمیت رنگ ظروف و تاثیر آن بر فضای داخلی آگاه است. در صورتی که رنگ مناسبی برای ظروف و لوازم پلاستیکی خود انتخاب نکنید، هارمونی و تعادل فضای داخلی به هم می‌ریزد، فضای شما را نامرتب و نامنظم و بدشکل جلوه می‌دهد و باعث اضطرار و تشویش و به‌هم‌ریختگی ذهنی می‌شود، به‌خصوص که ظروف و لوازم پلاستیکی مانند سطل زباله، جای ادویه و ... در معرض دید هستند. وظیفه‌ی شما به عنوان خانم خانه یا ارائه‌دهنده‌ی محصولات غذایی این است که فضا را در کمال آرامش نگه دارید تا اعضای خانه و مشتریان در محل احساس خوبی داشته باشند. این مسئله، انتخاب رنگ مناسب برای ظروف پلاستیکی را بیش از پیش مهم می‌کند.
عوامل موثر بر انتخاب رنگ مناسب برای ظروف پلاستیکی

حالا که از تاثیر رنگ بر ظروف پلاستیکی آگاه شدید، خوب است بدانید که انتخاب رنگ برای ظروف پلاستیکی به عوامل متعددی بستگی دارد که برای هر فرد می‌تواند متفاوت باشد. اما چند عامل مشترک و مهم بین افراد وجود دارد که خوب است از خرید ظروف و لوازم پلاستیکی به آن‌ها توجه کنید. این فاکتورها عبارتند از:


1- مکان استفاده ظروف

یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار بر انتخاب رنگ ظروف پلاستیکی، مکان مورد استفاده‌ ظرف است. چرا مکان مورد استفاده فاکتور مهمی است؟ فرض کنید که برای تهیه لوازم پلاستیکی حمام و دستشویی در انتخاب رنگ دچار تردید شده‌اید. مسلما رنگ‌هایی مثل قرمز و نارنجی را برای لوازم پلاستیکی این دو مکان در ذهن ندارید و احتمالا تردید شما بین رنگ‌های روشن و ملایم است.


2- موقعیت استفاده ظروف

پیش از انتخاب رنگ ظروف پلاستیکی، موقعیت استفاده از آن‌ها را نیز باید در نظر بگیرید. آیا می‌خواهید این ظروف را هنگام مسافرت استفاده کنید؟ یا قصدتان به کار بردن آن‌ها در مجالس مهمانی و تولد است؟ یا حتی برای ذخیره‌ی حبوبات و ادویه؟ در نظر گرفتن کاربرد ظرف به شما در انتخاب رنگ مناسب آن کمک می‌کند.


3- علائم صنفی

در دنیای مارکتینگ و بازاریابی، رنگ‌های مختلف معانی متفاوتی دارند و پیام خاصی را به مخاطب و مشتری القا می‌کنند. برخی کسب و کارها رنگ‌های خاصی را برای محصولات خود انتخاب می‌کنند و بعد از گذشت زمان، به آن رنگ شناخته می‌شوند و به تعبیری، آن رنگ را تبدیل به امضای خود می‌کنند. پس تأثیر رنگ بر جذابیت و فروش محصولات پلاستیکی را نمی‌توان نادیده گرفت.


4- میزان مد بودن رنگ در بازار

چه سر و کارتان با دنیای بازاریابی باشد چه نباشد، نمی‌توانید از رنگ‌هایی که برای ظروف پلاستیکی در زمان‌های مختلف در بازار مد می‌شود، به‌راحتی چشم‌پوشی کنید.


5- تغییرات موسمی

شاید باورش برایتان سخت باشد اما فصل‌های مختلف هم بر انتخاب افراد تاثیرگذارند. به عنوان مثال، در فصل زمستان ترجیح افراد بر انتخاب رنگ‌های گرم‌تری مثل کرم، نسکافه‌ای و نارنجی و در فصل تابستان بر انتخاب رنگ‌های سرد و روشن مثل آبی، سبز، توسی و ... می‌باشد.


6- سازگاری رنگ با محیط اطراف و سایر لوازم خانه

شاید این مورد، مهم‌ترین فاکتور برای بانوان خانه‌دار و صاحبان کافه و رستوران باشد و به مسئله‌ هارمونی و ایجاد تعادل و زیبایی در محیط برمی‌گردد. مثلا اگر رنگ غالب دکوراسیون آشپزخانه شما، رنگ قهوه‌ای و طیف‌های مختلف آن است، بهتر است انتخاب شما ظروف پلاستیکی کرم یا نسکافه‌ای یا سفید باشد.

علاوه بر همه‌ی این موارد، ترجیحات شخصی و سلیقه‌ی شما نیز به عنوان یک عامل کلیدی مطرح است.

چه رنگی برای ظروف پلاستیکی مناسب هستند؟ 1


انواع رنگ مناسب برای ظروف پلاستیکی

در این قسمت، انواع رنگ مناسب برای ظروف پلاستیکی که از دیگر رنگ‌ها رایج‌تر و مرسوم‌تر هستند را به شما معرفی می‌کنیم. این رنگ‌ها شامل موارد زیر هستند:


• رنگ سفید

سفید را می‌توان به عنوان یک رنگ بسیار پرطرفدار برای همه‌ی لوازم خانگی معرفی کرد. این محبوییت دلایل متعددی دارد: روشن‌تر کردن فضا بدون استفاده از نور، ایجاد حس شادابی، به‌روز بودن دائم، قابلیت تطبیق و هماهنگی با تمام رنگ‌ها و پاک کردن آسان آن‌هاست. البته این نکته را مدنظر داشته باشید که ظروف سفید رنگ زودتر کثیف می‌شوند و گرد و غبار به وضوح روی آن‌ها نمایان می‌شود و لازم است که زود به زود تمیز شوند.


• رنگ صورتی

ظروف پلاستیکی صورتی بسیار موردعلاقه‌ی بانوان بوده و علاوه بر آن، رنگ ملیح و زیبایی است. همچنین آرامشی که به محیط منتقل می‌کند منجر شده که بسیاری از بانوان به استفاده از ظروف پلاستیکی صورتی روی بیاورند. همچنین رنگ صورتی می‌تواند بهترین رنگ مناسب ظروف پلاستیکی جهیزیه عروس باشد. توجه کنید که رنگ صورتی قابلیت سازگاری با هر رنگی را ندارد.


• رنگ آبی

رنگ آبی فضای شما را خنک‌تر کرده و آرامش خاصی به محیط منتقل می‌کند. رنگ آبی در طیف رنگ‌های سرد قرار دارد و تناژهای روشن آن باعث بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضا می‌شود. البته ست کردن آن با سایر لوازم و همچنین محیط، کمی کار شما را مشکل می‌کند.


• رنگ سبز

اگر از طرفداران طبیعت هستید و می‌خواهید روح زندگی و حرکت را در منزل‌تان به جریان بیندازید، سبز رنگ ایده‌آل شماست. برای افزایش انرژی در حال جریان بهتر است از سبزهای پررنگ برای ظروف پلاستیکی استفاده کنید.


• رنگ توسی

رنگ توسی برای استفاده در هر مکانی با هر ترکیب رنگی مناسب است، زیرا که یک رنگ خنثی می‌باشد و به راحتی با انواع رنگ‌های دیگر ست می‌شود. همچنین توسی، رنگی زیبا و باظرافت است و اخیرا طرفدارن زیادی پیدا کرده است. اگر برای ظروف پلاستیکی‌تان رنگی می‌خواهید که هیچ‌وقت از مد نیفتد، توسی می‌تواند انتخاب خوبی باشد!

 

• رنگ قرمز

اگر فضای آشپزخانه شما کمی بی‌روح و خسته‌کننده است، می‌توانید از ظروف پلاستیکی قرمز رنگ و تناژها و ترکیبات مختلف آن برای افزایش سطح انرژی محیط استفاده کنید. قرمز رنگی پرهیجان است و به عنوان محرک شناخته می‌شود. همچنین ثابت شده که رنگ قرمز در افزایش اشتها تاثیر غیرقابل انکاری دارد، پس می‌توان از ظروف قرمز برای سرو غذای کودکان استفاده کرد. دقت داشته باشید که قرمز می‌تواند بعد از مدتی دل شما را بزند و از مد بیفتد.


• رنگ بنفش

اگر به دنبال رنگی پرطراوت و روح‌بخش و در عین حال کمی متفاوت و لوکس برای ظروف پلاستیکی خود می‌گردید، ما رنگ بنفش را پیشنهاد می‌کنیم. این رنگ باعث افزایش روحیه مثبت در افراد می‌شود و سمبل ثروت و اصالت است. سرویس‌های پلاستیکی بنفش به تازگی وارد بازار شده‌اند و در چشم‌نواز شدن محیط تاثیر بسزایی دارند.


• رنگ کرم

کرم، رنگی پرطرفدار در دکوراسیون داخلی منازل است. حتما تم مرسوم کرم و قهوه‌ای در بسیاری از خانه‌ها، توجه شما را به خود جلب کرده است. کرم رنگی شیک و ساده و القا کننده‌ی گرما و امنیت است. همچنین کرم از پرطرفدارترین رنگ‌ها برای ظروف پلاستیکی جهیزیه عروس است. کرم می‎‌تواند بهترین رنگ مناسب ظروف پلاستیکی در محیطی با دکوراسیون کلاسیک همراه با رنگ‌های گرم باشد.


• رنگ وانیلی

وانیلی، رنگ سفید متمایل به زرد است و معمولا به صورت ترکیب با رنگ‌های دیگر در ظروف پلاستیکی وجود دارد. تناژ زرد در رنگ وانیلی، امکان سازگاری آن با انواع رنگ‌های گرم را فراهم می‌کند.


• رنگ‌های پاستلی

رنگ‌هایی مثل لیمویی، سبزآبی روشن، صورتی ملیح و یاسی کم‌رنگ جزو رنگ‌های پاستلی هستند. به عبارت دیگر، رنگ‌های پاستلی طیف روشن تمام رنگ‌ها را دربرمی‌گیرد. ظروف پلاستیکی پاستلی با رنگ سفید ترکیبی بسیار ملیح و بامزه ایجاد می‌کند و بسیار مناسب منزل جدید نوعروس‌ها است.


• رنگ‌های متالیک

رنگ‎‌های متالیک در واقع به حالت پررنگ و درخشان و در گاهی مواقع اکلیلی رنگ‌ها گفته می‌شود که طرفداران خاص خودش را دارد. این رنگ‌های درخشان توجه‌ها را به خود جلب کرده و باعث افزایش سطح انرژی محیط می‌شوند. با ترکیب رنگ‌های متالیک و رنگ‌های دیگر، می‌توانید ترکیبات جذابی بسازید.

چه رنگی برای ظروف پلاستیکی مناسب هستند؟ 2


تاثیر رنگ بر حفظ ایمنی و کیفیت محصولات در ظروف پلاستیکی

تأثیر رنگ بر حفظ ایمنی و کیفیت محصولات در ظروف پلاستیکی جنبه‌ی مهمی است که در انتخاب رنگ مناسب ظروف پلاستیکی باید مورد توجه قرار گیرد.
استفاده از رنگ متمایز در ظروف پلاستیکی می‌تواند به مصرف‌کننده کمک کند محتوای داخلی را به راحتی تشخیص دهد. به عنوان مثال، استفاده از رنگ قرمز برای ظروفی که حاوی مواد خطرناک هستند، می‌تواند به مصرف‌کننده هشدار دهد و ایمنی را بهبود بخشد.
همچنین استفاده از رنگ‌های مختلف در ظروف پلاستیکی می‌تواند از تداخل و آلودگی محتواها جلوگیری کند. به عنوان مثال، استفاده از رنگ‌های متفاوت برای ظروف غذایی و آرایشی_بهداشتی می‌تواند از تداخل بین این دو دسته محصول جلوگیری کند و به حفظ ایمنی محصولات کمک کند.
استفاده از رنگ‌های مناسب در ظروف پلاستیکی می‌تواند نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش را به خوبی جذب کند و از نفوذ آنها به داخل ظرف جلوگیری کند. این امر می‌تواند کیفیت و تازگی محصولات را حفظ کند.
استفاده از رنگ‌های مناسب و مقاوم در برابر تغییر رنگ و اکسیداسیون همچنین می‌تواند از تخریب و تغییر در ویژگی‌های محصولات جلوگیری کند. به عنوان مثال، رنگ‌های تیره می‌توانند از ظروف در برابر اکسیداسیون و تأثیر نور محافظت کنند و از تغییر رنگ غیرمطلوب جلوگیری کنند.


نکات مهم در انتخاب رنگ ظروف پلاستیکی

انتخاب رنگ برای لوازم خانه یکی از پرچالش‌ترین کارهاست. هنگام انتخاب رنگ مناسب برای ظروف پلاستیکی نکات زیر را مدنظر داشته باشید تا با چالش‌های کم‌تری مواجه شوید:
◘ دقت کنید که انتخاب رنگ مناسب بعد از انتخاب برند و کیفیت مناسب ظروف پلاستیکی برای شما اهمیت داشته باشد.
◘ برای ست کردن رنگ ظروف پلاستیکی با فضای اطراف، سرد و گرم بودن رنگ و تطابق آن با نور و مدل دکوراسیون آشپزخانه را در نظر بگیرید.
◘ برای ست کردن رنگ ظروف پلاستیکی می‌توانید از همان طیف رنگی غالب در فضا یا رنگ‌های متفاوت و مکمل استفاده کنید. روش دوم جلوه‌ای خاص به محیط اطراف می‌بخشد.
◘ خوب است که برای همه‌ی ظروف پلاستیکی آشپزخانه و حمام و دسشویی از یک رنگ یا از یک طیف رنگی استفاده کنید.
◘ تاثیر رنگ ظروف پلاستیکی بر روحیه افراد باورنکردنی است! با توجه به این مسئله می‌توانید نیاز هر قسمت از خانه را شناسایی و با دقت به آن، بهترین انتخاب را با استفاده از جادوی رنگ‌ها داشته باشید. به عنوان مثال، برای این که فرزند دلبندتان اشتیاق بیش‌تری به غذا خوردن پیدا کند، استفاده از ظروف پلاستیکی قرمز رنگ توصیه می‌شود. تاثیر رنگ در استفاده از ظروف پلاستیکی را دست کم نگیرید!
• حتما ترکیب‌های مختلف رنگی را امتحان کنید! کمی خلاقیت به خرج بدهید و رنگ‌های مختلف را کنار یکدیگر قرار داده و ترکیبات جذاب ایجاد کنید. این عمل در زیباسازی فضا بسیار تاثیر دارد. پس خوب است که رنگ‌های مکمل و متضاد هر رنگ را بشناسید تا به خوبی از عهده این کار برآیید. این ترکیب‌سازی به شما کمک می‌کند که فضا را از حالت یکنواختی در بیاورید. به عنوان مثال می‌توانید ترکیب ظروف صورتی و توسی را امتحان کنید. ترکیب آبی و سفید فضایی آرامش‌بخش و رویایی ایجاد می‌کند و ترکیب سفید و قرمز، فضایی پرانرژی و شیک برایتان به ارمغان می‌آورد. پس خودتان را محدود به یک رنگ نکنید.
◘ استفاده از رنگ‌های پایه طبیعی در ظروف پلاستیکی برای ایجاد تعادل توصیه می‌شود.

 

جمع‌بندی

سرویس ظروف و لوازم پلاستیکی، جزئی جدایی‌ناپذیر از منازل است. تقریبا بیش‌تر ظروفی که در آشپزخانه کاربرد زیادی دارند، پلاستیکی هستند. به همین علت، این ظروف در بازار تنوع مدل و طرح و رنگ و کیفیت بالایی دارند و همین قضیه، انتخاب یک سرویس ظروف پلاستیکی مناسب را دشوار می‌کند. این موضوع به‌خصوص در مورد سرویس پلاستیکی جهیزیه عروس صدق می‌کند و باعث سردرگمی فراوان می‌شود. ما در این قسمت از وبسایت آوان پلاست سعی کردیم که فاکتورهایی که در انتخاب رنگ ظروف پلاستیکی موثر هستند را به طور مفصل توضیح دهیم، اهمیت و تاثیر رنگ بر ظروف پلاستیکی را کاملا واضح و روشن بیان کنیم، رنگ‌های مرسوم و پرطرفدار ظروف پلاستیکی را نام ببریم و در مورد هر یک توضیح مختصری ارائه بدهیم و در آخر، نکاتی را که هنگام انتخاب رنگ مناسب برای ظروف پلاستیکی باید به آن‌ها توجه کنید، متذکر شدیم. امید ما این است که خریدی آگاهانه و هوشمند داشته باشید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی