مجله اینترنت مارکتینگ هلیا

اطلاعات و خبرهای روز دیجیتال مارکتینگ را با من همراه باشید

مجله اینترنت مارکتینگ هلیا

اطلاعات و خبرهای روز دیجیتال مارکتینگ را با من همراه باشید

مجله اینترنت مارکتینگ هلیا

سلام من هلیا هستم.در وبلاگ من شما می توانیدجدیدترین اطلاعات و اخبار علوم دیجیتال مارکتینگ را مطالعه کنید.جدیدترین اطالاعات و اخبار دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، طراحی لوگو،طراحی گرافیکی،دنیای تکنولوژی و... رادنبال کنید

  • ۰
  • ۰

دانلود تراکت لایه باز

 

دانلود تراکت لایه باز

دانلود رایگان تراکت لایه باز یکی از راه های آسان و پخش آن تراکت بین افراد و مردم برای رشد کسب و کار مفید است، تراکت نیز باعث رونق کار شما و افزایش روز به روز مشتریان مختلف می شود؛ پس هر چه زودتر به دانلود تراکت اقدام کنید که هر چه زمان بگذره دیر تر می شود این کار برای کسب و کار شما مثل یک کود است و به کسب و کار شما رونق بسیاری می پردازد. تراکت‌های تبلیغاتی برگه‌ای هستند که بر روی آن یک محصول و یا خدمات یک موسسه چاپ می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد. البته کاربرد تراکت‌های تبلیغاتی تنها به این مورد ختم نشده و در موارد دیگری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این رو می‌توان گفت تراکت‌های تبلیغاتی تنها برای تبلیغ یک محصول و یا خدمات به کار نمی‌روند، بلکه از تراکت‌های تبلیغاتی برای معرفی تخفیفات فصلی فروشگاه‌ها، برای تبلیغ یک رویداد مانند کنسرت موسیقی، جشنواره، گردهمایی‌ها و … و برای ارائه دستورالعمل استفاده از یک کالای خاص نیز استفاده می‌شود. شما می توانید برای دانلود تراکت لایه باز رایگان و مطلع شدن از قیمت تراکت لایه باز به سایت پارس پی اس دی(parspsd) مراجعه کنید.
به دلیل پرکاربرد بودن این محصولات هم کسب و کارهای بزرگ و هم کسب و کارهای کوچک از آن استفاده می‌کنند تا پیام تبلیغاتی خود را به دست مخاطبان خود برسانند. تراکت‌های تبلیغاتی باید به سادگی هر چه تمام‌تر پیام تبلیغاتی مذکور را به مخاطبان منتقل کنند، به همین دلیل در طراحی تراکت تبلیغاتی سادگی اهمیت بسیار بالایی دارد. گفتنی است تراکت‌ها می‌توانند با هر رنگی چاپ شوند ولی بهتر است در طراحی تراکت از صفحات تمام رنگی استفاده شود تا تراکت تبلیغاتی به خوبی بتواند توجه مردم را جلب کند
تراکت‌های تبلیغاتی می‌توانند در ابعاد مختلفی چاپ شوند به همین دلیل در صورتی که به دنبال چاپ تراکت تبلیغاتی برای کسب و کار خود هستید می‌توانید برای کم شدن هزینه‌ها ابعاد کوچکی از تراکت‌ها را سفارش دهید. گفتنی است در اکثر مواقع از یک طرف برگه‌های تراکت‌های تبلیغاتی برای چاپ استفاده می‌شود، به همین دلیل در صورتی که شما نیز می‌خواهید تراکت تبلیغاتی کسب و کار خود را یک طرفه چاپ کنید، به ابعاد مناسب برای آن توجه کافی داشته باشید تا فضای کافی برای چاپ محتوای مورد نظر خود داشته باشید.

 

دانلود تراکت لایه باز

 

تراکت چیست؟

تراکت معمولا برگه‌ای چاپی است که برای جلب توجه مردم به رویدادی خاص، خدمات و یا محصولات جدید به کار گرفته می‌شود. تراکت  معمولا پیام خیلی ساده‌ای در خود دارد که به راحتی منتقل می‌شود. تراکت معمولا بر روی کاغذی به اندازه‌ی B5 چاپ می‌شود تا هزینه‌ی چاپ آن کاهش پیدا کند. البته، تراکت اندازه‌ی ثابتی ندارد و می‌تواند در هر اندازه‌ای انتشار یابد. معمولا فقط یک طرف برگه‌ی تراکت چاپ می‌شود، با این حال، قانون خاصی وجود ندارد که چاپ هر دو طرف تراکت را منع کند. معمولا تراکت‌ها به صورت دسته ای در مکان‌هایی که رفت‌و‌آمد زیاد است یا مردم به دلیل خاصی گرد هم آمده‌اند مانند نمایشگاه‌ها پخش می‌شود. همچنین تراکت می‌تواند تا شده و به صورت نامه‌ای درآید، یا اینکه در پاکت نامه قرار بگیرد. تراکت می‌تواند با هر رنگی چاپ شود، با این حال، رنگی بودن تمام صفحه بیشتر توصیه می‌شود زیرا می‌تواند هدف اصلی تراکت تبلیغاتی که جلب توجه مردم است را برآورده کند.تراکت معمولا عمر کوتاهی دارد، به‌ عنوان مثال، فقط برای اطلاع یک اتفاق مانند افتتاح فروشگاه بزرگ یا حراج خاص استفاده می‌شود. به همین دلیل، لزوما نیازی نیست کاغذی که برای تراکت تبلیغاتی استفاده می‌شود سنگین  و گران باشد، ولی بهتر است تراکت بر روی کاغذهای با کیفیت چاپ شود تا در صورتی که نیاز باشد بارها از اطلاعات روی آن استفاده کرد، مثلا در مواردی که دستورالعمل استفاده از وسیله‌ای وجود دارد بتواند به راحتی برای مدت طولانی دوام بیاورد.

 

دانلود تراکت لایه باز

 

کاربرد تراکت تبلیغاتی در کجاست؟

تراکت‌های تبلیغاتی ممکن است توسط شرکت‌ها یا سازمان‌های غیر‌انتفاعی یا دولتی مورد استفاده قرار بگیرند. اهداف استفاده از تراکت تبلیغاتی به شرح زیر هستند:
1. استخدام برای شرکت‌ها یا سازمان‌ها
2. تبلیغ برای رویدادی مانند کنسرت موسیقی، جشنواره یا گردهمایی سیاسی یا اجتماعی.
3. تبلیغ تجارتی که بر پایه‌ی فروش کالا استوار است، مانند سوپرمارکت‌های بزرگ، یا تجارتی که بر پایه‌ی خدمات است، مانند رستوران.
4. انتقال پیامی سیاسی، اجتماعی یا مذهبی که می‌تواند بخشی از کمپینی سیاسی برای نامزد انتخاباتی جهت متقاعد ساختن مردم باشد.
استفاده از تراکت تبلیغاتی مانند کارت‌پستال یا پوسترهای کوچک، روشی کم هزینه برای بازاریابی، تبلیغات یا برقراری ارتباط با عموم مردم است. تراکت‌های تبلیغاتی دارای سایزهای متفاوتی هستند. بعضی از آنها شامل موارد زیر می‌شوند:
 A4(تقریبا اندازه‌ی سربرگ)
A5(تقریبا نصف اندازه‌ی سربرگ)
DL(اندازه‌ی کارت تبریک)
A6 (اندازه‌ی کارت‌پستال)
تولید تراکت تبلیغاتی بسیار کم‌‌هزینه است و فقط با یک دستگاه چاپ معمولی می‌توان این کار را انجام داد. استفاده از آنها در دهه‌ی ۹۰ میلادی و با توسعه‌ی سیستم چاپ رومیزی رونق گرفت. امروزه، با کامپیوتر و چاپ‌گرهای خانگی و دستگاه فتوکپی می‌توان به راحتی تراکت‌های تبلیغاتی را چاپ کرد.

 

دانلود تراکت لایه باز

 

کاربرد صحیح استفاده از تراکت

در صفحات تراکت عناوینی چون نام واحد، معرفی فعالیت های، امتیازات (اولین تولید کننده ،تنها موًسسه، و یا استاندارد و ایزو های رایج و غیره) شرایط مرتبط با اعلام  (به مناسبت روز افتتاح نمایشگاه و یک گالری و غیره ) زمان، آدرس ،تلفن، فکس، ایمیل، درج می شود.
تراکت‌ها معمولا در مکان های عمومی بصورت دستی پخش شده یا گاهی روی در و دیوارها چسبانده می‌شوند و گاهی هم مستقیماً به درِ خانه‌های مردم توزیع می‌شود و با توجه به توزیع مستقیم آن طیف گسترده ای از مخاطبین می توانند از آن استفاده کنند.

 

تراکت شامل چه موضوعاتی می شود ؟

محتوای مناسب در تراکت باید با توجه به موضوع مورد نظر باشد تا بیننده را به خود جلب کند. و هم چنین در آن باید از تصاویر مناسب استفاده شود تا محصول هر آنچه که هست به بهترین شکل به متقاضی معرفی شود. در این حالت تراکت باید وسیله ای برای جلب نظر ها باشد  تا بتواند مخاطب را در زمینه های مورد نظر جلب کند . شما باید اطلاعات مناسب را در تراکت خود بنویسید تا محصول و کار شما را بهتر به بیننده معرفی کند. و در آخر متن و تراکت آماده شده ی خود را بخوانید و بعد برای چاپ ارسال کنید .
در واقع تراکت در انواع چاپی و اینترنتی نیز موجود است . تراکت چاپی تراکتی است که طرح رو با نرم افزار های گرافیکی تولید کرده و پس از آن به دست چاپ در تیراژ مختلف می رسانیم. و به صورت میدانی به دست جامعه آماری مد نظر می رسانیم . نوعی دیگر از تراکت وجود دارد که به صورت اینترنتی است و طرح پس از شکل گیری و پیاده سازی تمامی اصول اولیه ، به دست صاحبان کانال ها در تلگرام و اینستاگرام و در کل فضای اینترنتی پر مخاطب ، میرسد. و از آن پس این افراد طرح را برای کاربران خود به اشتراک می گذارند و بنابه درخور کاربران ، از آن طرح استقبال می شود .

 

دانلود تراکت لایه باز

 

یک تراکت خلاقانه چه مشخصاتی دارد؟

مشخصات یک تراکت خلاقانه بر اساس نیازهایی تعیین می‌شود که قرار است از طریق چاپ تراکت آن‌ها را برآورده کنید. برای مثال، طراحی تراکت برای کنسرت یا فستیوال موسیقی، نیازمند استفاده از رنگ‌های شاد و فونت‌های جذاب است، چرا که باید انرژی حاکم بر کنسرت را به مخاطبان تراکت منتقل کرد. در مقابل، هنگام طراحی خلاقانه تراکت برای یک کسب و کار مالی، باید در کنار انتخاب یک تیتر متناسب با هویت کسب و کار، از یک فونت رسمی و رنگ‌هایی که نمایش فونت را تسهیل کنند استفاده کنید.
گذشته از تفاوت‌هایی که باید در طراحی تراکت برای مقاصد مختلف به آن‌ها توجه داشته باشیم، تمام تراکت‌ها مشخصات مشترکی نیز دارند، المان‌هایی که با کمک هم، موفقیت تراکت در جذب مخاطب را امکان‌پذیر می‌کنند. هنگام طراحی تراکت به این نکته توجه داشته باشید که برای جلب نظر مخاطب فقط چند ثانیه فرصت دارید، پس باید اطلاعاتی که برایتان مهم‌تر است را در اولویت قرار دهید. در ادامه، ویژگی های مشترکی که در انواع تراکت ها وجود دارند معرفی و بررسی می‌کنیم.

 

بک‌گراند یا پس‌زمینه

پس زمینه تراکت اولین چیزی است که مردم خواهند دید. در مورد بک گراند تراکت باید سلیقه و توجه بالایی به خرج دهید، استفاده از رنگ‌های جذاب، پترن‌های جالب و یا حتی یک کولاژ عکس می‌تواند ایده خوبی برای استفاده در پس زمینه تراکت باشد. یک تراکت خلاقانه باید از بخش بکگراند خود نهایت استفاده را ببرد و مانند یک ارکستر سمفونی موفق، زمینه ایجاد هماهنگی بین اجزای مختلف را فراهم کند. اما با وجود تاثیر غیر قابل انکار پس زمینه تراکت در جذب مخاطب، باید برای خود پیام اهمیت بیشتری قائل شد، موضوعی که ما را به بخش بعدی مقاله یعنی تیتر تراکت راهنمایی می‌کند.

 

تیتر و عنوان تراکت

تا اینجای کار، بکگراند تراکت توجه مخاطب را جلب کرده است و حالا نوبت تیتر تراکت است که ذهن او را به خود درگیر کند. یک اعلان کوتاه، یک تیتر ساده و حتی یک نام، مادامی که با استفاده از تایپوگرافی مناسب، به صورت درشت و برجسته چاپ شود، می‌تواند وظیفه خود را به خوبی انجام دهد. در مورد تیتر تراکت بهتر است تا جای ممکن کلمات کمتری به کار ببرید، چرا که مردم برای مطالعه اطلاعات چاپ شده در تراکت، زمان زیادی را اختصاص نمی‌دهند.
در انتخاب فونت باید به کالا یا خدماتی که قصد معرفی آن را دارید توجه داشته باشید، چرا که انتخاب غیر هماهنگ می‌تواند اعتماد مخاطب را سلب کند. برای درک بهتر این موضوع، تصور کنید یک تراکت برای اطلاع‌رسانی مراسم عزاداری محرم را با فونت فانتزی و کودکانه ببینید! به همین ترتیب، چاپ تراکت برای ثبت نام مهکودک نباید با فونت خشک و رسمی انجام شود، در غیر این صورت شما در طراحی تراکت خلاقانه موفق نخواهید بود.

 

شعار تراکت

یکی دیگر از المان مهم تراکت، شعار است. در واقع شعار هدایت کننده چشم و ذهن مخاطب از تیرت و تصاویر به محتواهایی است که با سایز فونت کوچکتر چاپ شده‌اند. اگر مخاطب تا این بخش پیش رفته باشد، یعنی شما توانسته‌اید برای چند ثانیه، زمان و توجه او را به خود اختصاص دهید. گرچه در دنیای امروز که پر از حواس‌پرتی و دغدغه‌های گوناگون است، این مساله یک موفقیت محسوب می‌شود، اما باید از این به بعد نیز بتوانید این توجه را حفظ کنید.
اینجاست که شعار تراکت وارد میدان می‌شود. شعار تراکت نقش نماینده شما برای برقراری ارتباط با جامعه هدفتان را بر عهده دارد. در این قسمت باید کاملا خودمانی و مستقیم با مخاطب خود صحبت کنید، برای این کار می‌توانید از طنز استفاده کنید و یا به طریقی احساس مخاطب را درگیر کنید. این تکنیک به جلب تمرکز مخاطب کمک می‌کند و باعث می‌شود او برای دانستن بقیه محتوا کنجکاو شود.

 

فراخوانی برای اقدام

شکی نیست که هدف اصلی از طراحی خلاقانه تراکت و چاپ آن، ترغیب مخاطبین به انجام یک عمل خاص است. این عمل ممکن است تماس با یک شماره تلفن، شرکت در یک رویداد خاص، مراجعه به وبسایت و بازدید از اکانت شبکه‌های اجتماعی شما باشد. برای دستیابی به چنین هدفی، باید اطلاعات لازم را در اختیار مخاطب قرار دهید، اما این کار باید طی یک سلسله مراتب مشخص صورت بگیرد. به عبارت ساده‌تر، مخاطب شما باید لزوم انجام آن کار خاص را احساس کند و شما باید این احساس را از طریق توضیحاتی که در ادامه ذکر می‌کنید، به او منتقل کنید. سعی کنید تمام راه‌های لازم برای ارتباط را ذکر کنید، این اطلاعات شامل شماره تلفن، آدرس ایمیل، آدرس شبکه‌های اجتماعی، بارکد QR و یا در صورت لزوم، آدرس حضوری می‌شود.

 

دانلود تراکت لایه باز

 

بخش اصلی ماجرا، طراحی خلاقانه تراکت

حالا که قسمت‌های مختلف یک تراکت خلاقانه آشنا شدید، نباید فراموش کنید که بخش اصلی کار هنوز باقی مانده است. برای طراحی تراکت خلاقانه، گذشته از توجه به موارد ذکر شده در بالا، خلاقیت در طراحی بسیار اهمیت دارد و مهم‌تر از خلاقیت، امتحان کردن راه‌های مختلف. برای طراحی یک تراکت باید چندین رنگ را امتحان کنید، المان‌های موجود در تراکت شامل متن و عکس را تا رسیدن به چیدمان نهایی بارها جابجا کنید و به دنبال یک فونت مناسب بگردید. پس از طراحی تراکت بهتر است با دقت به آن نگاه کنید و حتی در مورد آن از همکاران خود نظرخواهی کنید.
البته برای این که از درست بودن همه چیز اطمینان حاصل کنید، یک راه بهتر نیز وجود دارد و آن استفاده از موکاپ است. با به کار گیری موکاپ می‌توانید از صحیح بودن سایز فونت و درست دیده شدن رنگ‌ها مطمئن شده و هرگونه نقص در طراحی را کشف کنید. شاید ایده استفاده از موکاپ را جدی نگیرید اما مطمئنا مدت زمانی که صرف بررسی موکاپ تراکت خود می‌کنید، ارزش پیشگیری از اشتباهاتی که ممکن است پس از چاپ متوجه آن‌ها شوید را دارد. شما می توانید جهت دانلود تراکت به سایت پارس پی اس دی مراجعه کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی