مجله اینترنت مارکتینگ هلیا

اطلاعات و خبرهای روز دیجیتال مارکتینگ را با من همراه باشید

مجله اینترنت مارکتینگ هلیا

اطلاعات و خبرهای روز دیجیتال مارکتینگ را با من همراه باشید

مجله اینترنت مارکتینگ هلیا

سلام من هلیا هستم.در وبلاگ من شما می توانیدجدیدترین اطلاعات و اخبار علوم دیجیتال مارکتینگ را مطالعه کنید.جدیدترین اطالاعات و اخبار دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، طراحی لوگو،طراحی گرافیکی،دنیای تکنولوژی و... رادنبال کنید

  • ۰
  • ۰

10 نکته برای داشتن زندگی شاد

نکات کلیدی زندگی شاد

همان طور که در ابتدای مقاله هم گفتم، شما هم به دنبال راه کارهایی می‌گردید که بتوانید با استفاده از آن ها زندگیتان را از همیشه شادتر و حال خودتان را از همیشه بهتر کنید. خب من هم زیاد منتظرتان نمی‌گذارم، همین ابتدا 11 تکنیک فوق العاده به شما خواهم گفت که بهترین اتفاقات برای شما رقم بخورد. اگر موافق هستید پس شروع به گفتن راه های زندگی شادتر.

 

1. در حال زندگی کنید

می‌دانید دلیل اصلی بسیاری از شاد نبودن ها و افسردگی های غالب افراد چیست؟ این است که در زمان حال نیستند! یعنی یا دائماً در حال افسوس خوردن برای کارهایی که در گذشته انجام داده یا نداده اند هستند، یا دائماً خودشان را از آینده می‌ترسانند! به نظر شما، آیا فردی با این خصوصیات، اصلاً می‌تواند زندگی شاد را تجربه کند؟

مسلماً جواب منفی است. برای این که زندگی شاد داشته باشید، یکی از مهم ترین کارهایی که باید انجام دهید این است که در زمان حال زندگی کنید. یعنی همان طور که گفتم مدام به فکر دیروز و فردایتان نباشید. فقط سعی کنید بهترین ها را در لحظه برای خودتان رقم بزنید و از زمان حال لذت ببرید.

البته منظور من این نیست که آینده تان را فراموش کنید و اصلاً برای آن برنامه ای نداشته باشید! بلکه منظورم این است که مثل افرادی که همیشه می‌گویند “وای فردا قراره چی بشه؟ با این وضعیت مگه میشه زندگی کرد؟ اگه فلان اتفاق نیفته باید چی کار کنم؟” نباشید! به همین سادگی! فکر کردن به گذشته زندگی شاد شما را خواهد گرفت

 

2.با دیگران بهتر ارتباط برقرار کنید

انسان موجودی اجتماعی است و نمی‌تواند بدون برقراری ارتباط با دیگران زندگی کند. برقراری ارتباط هم با چیزی ممکن نیست جز دانستن تکنیک های ارتباط موثر! اگر این تکنیک ها را به خوبی بلد باشیم، مسلماً زندگی شاد تری را هم تجربه خواهیم کرد. چرا که ارتباط گرفتن با دیگران ما را سرحال تر، شادتر، اجتماعی تر و .. می‌کند و لبخند را بر لب های ما جاری می‌کند. پیشنهاد می‌کنم حتماً مقاله تکنیک های ارتباط موثر را هم که برایتان نوشته ایم مطالعه کنید تا با یادگیری این تکنیک ها، فردی موفق در حیطه ارتباط گیری با دیگران شوید و همچنین بتوانید اوضاع زندگی خودتان را بهبود ببخشید…

 

3. به خدا نزدیک تر باشید

أَلا بِذِکرِ اللَّهِ تَطمَئِنُّ القُلُوبُ ( آگاه باشید که دل ها تنها با یاد خدا آرام می‌گیرد.) سوره رعد- آیه ۲۸
این آیه را احتمالاً زیاد شنیده باشید. خود من کاملاً به آن باور دارم چون تأثیر آن را بارها و بارها دیده ام. دقت کرده اید اکثر ما زمان های گرفتاری و مشکلات، بیشتر به سمت خدا می‌رویم تا آرامش بیشتری کسب کنیم؟ انگار در ذهنمان حک شده که حتی در بدترین شرایط هم، خدا بهترین یار و یاری کننده ماست. تازه همانطور که در مقاله شکرگزاری گفتیم، با تشکر از خدای خودمان حال روزمان بهتر می‌شود
حال من سؤالی از شما دارم. وقتی می‌بینیم تا این حد یاد و ذکر خدا می‌تواند آراممان کند، چرا همیشه از خدا را یاد نمی‌کنیم؟ چرا باید حتماً مشکلی برایمان پیش بیاید تا یاد خدا بیفتیم؟
سومین راز زندگش شاد هم همین است. تا می‌توانید یاد خدا را در زندگیتان پررنگ کنید. به همین راحتی!  آرامش یافتن و داشتن زندگی شاد تنها با یاد خدا امکان پذیر است

 

4.جملات زندگی شاد

یکی دیگر از راه ها و تکنیک های داشتن زندگی شاد ، این است که از جملات انگیزشی استفاده کنیم. این جملات باعث می‌شوند ما همیشه انرژی بالایی داشته باشیم و در شادترین حالت ممکن باشیم. در اینجا به چند مورد از شادی بخش ترین جملات اشاره خواهیم کرد…
•    با چیزی که داری خوشحال باش و برای چیزی که می خواهی هیجان زده شو!
•    برای هر یک دقیقه ای که عصبانی هستی، شصت ثانیه شادی را از دست می دهی. (رالف والدو امرسون)
•    نمی خندیم به خاطر این که شاد هستیم بلکه شاد هستیم به خاطر این که می خندیم.
•    شاد باش، این واقعا افراد منفی باف را عذاب می‌دهد!
•    وقتی که صبح از خواب بیدار می‌شوی، دو انتخاب داری. یا خوشحال باشی یا ناراحت. فقط انتخاب کن که خوشحال باشی.
•    زندگی مانند یک آینه است، هنگامی که در آن لبخند بزنیم، بهترین نتایج را به دست خواهیم آورد.
•    به تمام زیبایی هایی که در اطرافت باقی مانده فکر کن و خوشحال باش.

 

5.سحرخیز باشید

در مقاله اهمیت سحرخیزی برایتان ۹ مورد از مهم ترین فواید سحرخیزی را بیان کردم که دو مورد از آن ها به همین زندگی شاد و داشتن انرژی مربوط می‌شد.
۱. صبح زود مشخص می‌کند ما روز خوب و شادی داشته باشیم یا نه! یعنی اگر بتوانیم سحرخیز باشیم و همچنین کارهایی را مثل ورزش کردن، خوردن صبحانه کامل، انجام کارهای مورد علاقه و… انجام دهیم، مسلماً روز بسیار خوبی را تجربه خواهیم کرد.
۲. صبح زود انگیزشی ترین زمان ممکن است. دقت کرده اید که وقتی صبح های زود از خواب بیدار می‌شوید، چقدر انرژی دارید؟ خب طبیعی است که وقتی صبح ها بمب انگیزه و انرژی باشید، روز شادی هم در ادامه داشته باشید!
شک نکنید که با سحرخیزی، زندگی فوق العاده شادی را هم برای خودتان رقم خواهید زد. پیشنهاد می‌کنم حتماً این روش را امتحان کنید…

10 نکته برای داشتن زندگی شاد

6.علایقتان را مشخص کنید

تا کنون کسی را دیده اید که کاری را که مورد علاقه اش است انجام دهد و ناراضی باشد؟ مسلماً خیر! علایق ما به من و شما کمک می‌کنند تا هم در کاری که انجام می‌دهیم مفیدتر و بهتر عمل کنیم و هم شادتر باشیم و حال بهتری هم داشته باشیم. وقتی در مسیر علایقت حرکت کنی، دیگر خبری از بی انرژی بودن و بی حالی نخواهد بود. پیشنهاد می‌کنم اولین کاری که بعد از خواندن این مقاله انجام می‌دهید این باشد که لیستی از علایقتان تهیه کنید و تمام تلاش خود را بکنید که در جهت آن ها حرکت کنید. شک نکنید که برایتان معجزه خواهد کرد.
التبه باید این علایق از ته دل باشند و بعد از گذشت دو یا سه روز آتش آن‌ها فروکش نکند. برای این که علایق درست خودتان را انتخاب کنید، توصیه می‌کنم از محصول استعدادیابی و کشف علایق ما دیدن کنید؛ نتها با استفاده از آن می‌توانید علایق خودتان را کشف کنید، بلکه استعداد و علایق واقعی دیگران هم می‌توانید کشف کنید.

 

7.در معرض نکات منفی قرار نگیرید

فکرهای منفی و افراد منفی باف، یکی از اصلی ترین عوامل شاد نبودن ما در زندگی هستند. تصور کنید که مدام فکرهایی در مغز شما باشند که “تو نمی‌توانی، به موفقیت نمی‌رسی، عرضه نداری و…” و همچنین افرادی باشند که مدام این حرف ها را برای شما تکرار کنند، آیا نیرویی برای شما باقی می‌ماند که بتوانید زندگی شاد داشته باشید؟
اما همان طور که در مقاله مثبت اندیشی گفتیم، افراد مثبت اندیش آرامش و شادی در چهره شان نمایان است، زندگی را با تمام سختی هایش دوست دارند، به وقوع اتفاقات خوب یقین دارند، بعد از هر شکستی دوباره برای موفقیت تلاش می‌کنند و کلی اتفاق خوب دیگر برایشان می‌افتد. خب به نظر شما، منطقی تر نیست که خودمان را به فردی مثبت اندیش تبدیل کنیم و از همه افراد و افکار منفی فاصله بگیریم؟

 

8.هدف مشخص داشته باشید

هشتمین قانون زندگی شاد، داشتن اهداف مشخص است. افرادی که هدف مشخصی دارند، همیشه انگیزه و انرژی بالاتری هم نسبت به سایر افراد برای رسیدن به موفقیت دارند. زمانی که هدف داشته باشیم، ناخودآگاه ترغیب می‌شویم که برای رسیدن به آن تلاش کنیم و همین تلاش کردن و شوق رسیدن به هدف، حال بسیار خوبی را برای ما ایجاد می‌کند و زندگی شادتری را تجربه خواهیم کرد. همانطور که در مقاله هدف گذاری در زندگی در چگونگی مشخص کردن هدف صحبت کردیم. اهداف ما باید شفاف و روشن باشند تا بتوانیم تصور مناسبی را از آن‌ها داشته باشیم.

 

9.چیزهایی که نمی‌توانید تغییر دهید را رها کنید

بسیاری از چیزها در زندگی هستند که ما هیچ تاثیری در به وجود آمدن یا از بین رفتن آن ها نداریم! اما متاسفانه بخش زیادی از ذهن ما را اشغال می‌کنند و نمی‌گذارند زندگی شاد داشته باشیم. مثلاً ما به هیچ عنوان در گرانی قیمت ها، آلودگی هوا، مدیریت کشور و… تاثیری نداریم ولی مدام در زندگی روزمره از آن ها صحبت می‌کنیم و حال خود را بد می‌کنیم!
پس بهتر نیست به جای فکر کردن و صحبت کردن درباره این موارد، بیشتر به فکر اهداف و آرزوها و البته زندگی خودمان باشیم؟!

10 نکته برای داشتن زندگی شاد

10.شما میانگین پنج نفر هستید

شما میانگین پنج نفری هستید که بیشترین زمان را با آن ها می‌گذرانید.
آقای جیمم ران که خودش یکی از بزرگ ترین و موفق تری روانشناسان دنیاست جمله بالا را گفته و انگار دقیقاً هم این جمله را به بهترین شکل ممکن بیان کرده.
چون واقعاً هم همین طور است. اگر اطرافیان ما انسان های مذهبی زیادی باشند، تفکرات ما هم ناخودآگاه رو به دین و مذهب خواهد رفت. اگر با افرادی باشیم که اهل خوش گذرانی و تفریح هستند، ما هم به فردی تبدیل خواهیم شد که مدام به فکر عیاشی و تفریح هستیم و همین طور با هر دسته از افراد نشست و برخواست داشته باشیم، شبیه به آنان خواهیم شد.
طبیعی است که اگر با افرادی باشیم که همیشه شاد هستند، زندگی ما هم پر از شادی خواهد شد. پس سعی کنید دور و برتان را از افراد شاد پر کنید تا حال خوبتان را دائمی کنید…

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی