مجله اینترنت مارکتینگ هلیا

اطلاعات و خبرهای روز دیجیتال مارکتینگ را با من همراه باشید

مجله اینترنت مارکتینگ هلیا

اطلاعات و خبرهای روز دیجیتال مارکتینگ را با من همراه باشید

مجله اینترنت مارکتینگ هلیا

سلام من هلیا هستم.در وبلاگ من شما می توانیدجدیدترین اطلاعات و اخبار علوم دیجیتال مارکتینگ را مطالعه کنید.جدیدترین اطالاعات و اخبار دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، طراحی لوگو،طراحی گرافیکی،دنیای تکنولوژی و... رادنبال کنید

  • ۰
  • ۰

چگونه افراد را جذب کنیم

میخواهید چه کسی را جذب کنید

اغلب انسانها زمانی تحت تاثیر قرار میگیرند که فردی را می بینند که میتواند کاری انجام بدهد که خودشان نمی توانند انجام بدهند. برای همین است که روش های جذب کردن یک فرد خجالتی درونگرا، با روش های جذب کردن یک فرد معاشرتی برونگرا متفاوت هستند. در ابتدا شما باید بدانید فرد مورد نظر چه ویژگیهایی دارد، به عبارت دیگر مهمترین اقدام، کسب اطلاعات در مورد فرد است که قبلا هم به آن اشاره کردیم.

اگر کسی از ناشناخته ها ترس دارد، پس ممکن است توسط فردی که در زندگی قدرت کنترل ترس را دارد تحت تاثیر قرار بگیرد. اگر کسی تلاش میکند که پولدار شود، توسط کسی که قابلیت خوبی در جمع آوری ثروت دارد و توانایی اقتصادی خوبی دارد جذب میشود. اگر کسی احساس میکند که در زندگی انسان بی فایده و بی خاصیتی است توسط افرادی که با مشکلات زندگی مواجه می شوند و برای حل کردن آنها تلاش می کنند جذب میشود.

همانطور که در مثال های بالا ذکر شد، جذب کردن دیگران فرمول خاص و ثابتی ندارد ولی با پیش زمینه ذهنی فردی که قصد جذب کردنش را دارید ارتباط مستقیم دارد و خوشبختانه در دنیایی زندگی میکنیم که شبکه های اجتماعی مثل کلوب،فیس بوک و … اطلاعات زیادی را در این موارد در اختیار شما قرار میدهند. تاجایی که میتوانید در مورد فرد یا افراد مورد نظر اطلاعات کسب کنید. رفتارهایی که از خودشان بروز میدهند، احتیاجات و نیازهای روحی-عاطفی فرد را بررسی کنید و بعد با نشان دادن اینکه شما میتوانید این نیازها را برطرف کنید یا چیزی که آن شخص دنبالش است را شما میتوانید ارائه بدهید، تحت تاثیر قرارش دهید. این فرمول ساده ولی کاملا مؤثر برای جذب کردن افراد و تحت تاثیر قرار دادن آنها است. شما پس از مدتی دیگر حتی به افراد خوش‌تیپ نگاه هم نمی‌کنید! ظاهر آنها برای شما عادی می‌شود، چرا که شما نیاز دارید از افراد چیز‌های بیشتری دریافت کنید.

زنان و مردان زیادی هستند که هزینه‌ و وقت زیادی صرف ظاهر خود می‌کنند، اما برای بهبود شخصیت‌شان کاری انجام نمی‌دهند. یک کتاب ممکن است جلد بسیار زیبایی داشته باشد، اما اگر فقط جلد آن زیبا باشد چه کسی دوست دارد که آن را مطالعه کند؟ همانطور که خودتان می‌گویید دیگران شما را دوست دارند به خاطر چیزی که هستید، حرف‌هایی که می‌زنید و کارهایی که انجام می‌دهید. شاید من آدم خوش‌قیافه‌ای نباشم، اما چیزی که در اینجا می‌خواهم درباره آن صحبت کنم زیبایی نیست، من قصد دارم درباره جذابیت حرف بزنم. حالا بیایید ببینیم چگونه دیگران را جذب کنیم.

من فقط می‌خواهم به شکلی دوستانه اعلام کنم که چگونه شخصی ممکن است تمام جذابیتش را از دست بدهد. چطور این اتفاق می‌افتد؟ من هنوز در این توهم بودم که ظاهر تنها چیزی است که در اولین دیدار اهمیت دارد. اما مَت خوش‌قیافه نبود، او قد بلند یا درشت ‌هیکل نبود، اما فردی بامزه، باهوش و بااعتماد به نفس بود. کسی که می‌دانست چطور حرف بزند، کسی که شیوه‌ی خاص خودش را داشت. در کل آدمی بود که چیزی برای نشان دادن داشت.

 

5 گام برای وابسته کردن افراد

1.با رازداری دیگران را به خود وابسته کنید

پژوهشگران در دو مطالعه مجزا به این نتیجه رسیدند که انسان‌ها برای قابل اعتماد و قابل اطمینان بودن در روابطشان اهمیت بالایی قائل هستند. اهمیت این ویژگی‌ها در زمانی که همکار و دوست ایده‌آلمان را تصور می‌کنیم، پررنگ‌تر می‌شود. قابل اعتماد بودن از مولفه‌های متعددی مانند صداقت، قابل اطمینان بودن و وفاداری تشکیل می‌شود. هر کدام از این مولفه‌ها برای موفقیت رابطه مهم هستند، اما وجود صداقت و قابل اطمینان بودن بیش از خصوصیات دیگر برای ایجاد یک دوستی پایدار ضروری است.

چگونه افراد را جذب کنیم

2.با شوخطبعی وابستهاش کنید

پژوهشگران دریافته‌اند که صرف نظر از تصوری که افراد از معشوق یا دوست ایده‌آلشان دارند، حس شوخ‌طبعی همواره مهم است. در یک مطالعه مشخص شد که استفاده از شوخ‌طبعی در دیدار اول به جذب طرف مقابل و علاقه‌مند کردن او کمک می‌کند. در واقع نتایج به دست آمده حکایت از آن داشت که شرکت کردن در یک تکلیف بامزه و خنده‌دار جذابیت را افزایش می‌دهد و به جذب معشوق کمک می‌کند.

 

3. کسانی وابسته‌تان می‌شوند که بتوانند از خودشان بگویند

پژوهشگران هاروارد به تازگی متوجه شده‌اند که حرف زدن درباره خود همان اثر پول و غذا را در زمینه احساس پاداش درونی دارد. پژوهشگران در یک مطالعه از شرکت کنندگان خواستند که زیر دستگاه fMRI بنشینند و به سوالاتی درباره عقاید خود یا دیگران پاسخ بدهند. از شرکت کنندگان خواسته شد که یکی از دوستان یا اعضاء خانواده را با خود به آزمایش بیاورند تا بیرون دستگاه بنشیند. در بعضی موارد به شرکت کنندگان گفته می‌شد که پاسخ‌هایشان با همراهشان در میان گذاشته می‌شود و در بعضی موارد پاسخ‌ها محرمانه نگه داشته می‌شد. نتایج نشان داد که ناحیه‌های مغزی مرتبط با پاداش و انگیزه در زمان به اشتراک گذاشتن اطلاعات بیشترین فعالیت را داشت البته این ناحیه‌ها در زمانی که فرد درباره خودش صحبت می‌کرد، اما کسی به حرف‌هایش گوش نمی‌داد هم فعال بود. به عبارت دیگر وقتی از پرحرفی درباره خود دست بردارید و به مخاطبتان اجازه بدهید که داستان‌هایی را درباره زندگی خودش تعریف کند، خاطرات بهتری از ارتباط با شما در ذهنش نقش می‌بندد.

 

4.کمی آسیبپذیر باشد

البته صراحت هیجانی خطرات خاص خود را دارد، چرا که شما خودتان را در موضع آسیب‌پذیر قرار می‌دهید، آن هم در حالی که نمی‌دانید آیا این افشاگری هیجانی مورد پذیرش طرف مقابلتان قرار می‌گیرد و او هم متقابلاً خودش را در موضع ضعف قرار می‌دهد یا آن که شما را پس می‌زند و تلاش‌هایتان را به سمت و سوی دیگری منحرف می‌کند. درهر حال این راهبرد ارزش ریسک کردن را دارد، چرا که مطالعات نشان داده است، صراحت و بیانگری جزء ویژگی‌های یک هم‌صحبت ایده‌آل محسوب می‌شود. مهم نیست که این هم‌صحبت دوستتان است یا فردی که می‌خواهید او را عاشق خودتان کنید.

 

5.طوری رفتار کنید که انگار به طرف مقابلتان علاقه دارید

روانشناسان مدت‌ها است که به پدیده‌ای به نام “دوست داشتن متقابل” پی برده‌اند، وقتی فکر می‌کنیم که کسی ما را دوست دارد، خودمان نیز متقابلاً به او علاقه‌مند می‌شویم. برای نمونه در مطالعه‌ای که در سال ۱۹۵۹ انجام شد، به شرکت کنندگان گفته شد که احتمالاً بعضی از اعضای گروهی که با هم در بحث گروهی شرکت کرده‌اند، آنها را دوست دارند. آزمایشگر این اعضاء را به طور تصادفی انتخاب می‌کرد. پس از پایان بحث مشخص شد که شرکت کنندگان افرادی را بیش از همه دوست دارند، که فکر می‌کردند متقابلاً طرف علاقه آنها قرار دارند.

پژوهشگران دانشگاه واترلو در پژوهش جدیدتری متوجه شدند که وقتی انتظار داریم مورد پذیرش دیگران قرار بگیریم، با آنها صمیمانه‌تر برخورد می‌کنیم تا به این ترتیب شانس جلب علاقه آنها و وابسته کردنشان را به خودمان افزایش بدهیم. بنابراین حتی اگر از احساس طرف مقابلتان مطمئن نیستید، به نحوی رفتار کنید که انگار او را دوست دارید، به این ترتیب احتمالاً مخاطبتان نیز متقابلاً به شما علاقه‌مند خواهد شد.

چگونه افراد را جذب کنیم

گام‌های گوناگونی برای وابسته کردن دیگران وجود دارد که چند مورد از علمی‌ترین آن‌ها می‌تواند شما را راحت‌تر به هدفتان نزدیک کند. برای وابسته کردن دیگران بهتر است زمانیکه درکنار آن‌ها هستید مانند آینه عمل کنید و زبان بدن و سایر رفتارهای آن‌ها را تکرار کنید اما یادتان باشد که زیاده‌روی نکنید. برای اینکه کسی وابسته شما شود باید زمان زیادی را با شما سپری کند. پس برای بودن در کنار شخص موردنظرتان برنامه‌ریزی کنید. به حال آن‌ها شفقت کنید و سعی کنید با انرژی‌های مثبت خود آن‌ها را هر چف بیشتر به  خودتان نزدیک کنید. گرم و صمیمی بودن و در میان گذاشتن برخی از رازهای شخصیتان با فرد مورد نظر نیز می‌توانند گزینه‌های خوبی برای شما باشند. به این صورت آن‌ها نیز برای نزدیک شدن به شما مشتاق می‌شوند و رازهایی را با شما درمیان می‌گذارند. همیشه لبخند به لب داشته باشید و آنگونه با آن‌ها رفتار کنید که دوست دارند. برای مثال اهداف و برنامه‌های مشترکتان را پیدا کنید و درباره آ‌ن‌ها با هم صحبت کنید. افراد معمولا جذب و وابسته کسانی می‌شوند که شوخ و مهربان هستند پس تا محبت کنید و اجازه دهید آن‌ها به صورت غیرمستقیم متوجه این محبت خالصانه شما بشوند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی