مجله اینترنت مارکتینگ هلیا

اطلاعات و خبرهای روز دیجیتال مارکتینگ را با من همراه باشید

مجله اینترنت مارکتینگ هلیا

اطلاعات و خبرهای روز دیجیتال مارکتینگ را با من همراه باشید

مجله اینترنت مارکتینگ هلیا

سلام من هلیا هستم.در وبلاگ من شما می توانیدجدیدترین اطلاعات و اخبار علوم دیجیتال مارکتینگ را مطالعه کنید.جدیدترین اطالاعات و اخبار دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، طراحی لوگو،طراحی گرافیکی،دنیای تکنولوژی و... رادنبال کنید

  • ۰
  • ۰

کسب و کار سنتی را بشناسید

از نظر افراد مختلف، کلمه تجارت می‌تواند معانی متفاوتی داشته باشد. به طور کلی کسب و کارهایی که به مبادله کالا یا خدمات به صورت حضوری، می‌پردازند، تجارت گفته می‌شود. به بیانی دیگر در تجارت‌های سنتی، صاحب کار و مشتری به صورت رودررو معامله را انجام می‌دهند. این روش یکی از متداول‌ترین انواع کسب و کار است که همه ما بارها اقدام به خرید از این دسته فروشگاه‌ها کرده‌ایم. قدم زدن در یک فروشگاه، انتخاب کالای موردنظر و پرداخت مبلغ آن از جمله اقداماتی است که مشتریان در هنگام خرید از کسب و کارهای سنتی آن را انجام می‌دهند.


کسب و کار اینترنتی را بشناسید

کسب و کار های اینترنتی یا تجارت آنلاین (Online Business)، عملکردی شبیه به کسب و کار های سنتی دارند و با یک هدف تشکیل می‌شوند با این تفاوت که کسب و کار های آنلاین، در بستر اینترنت فعالیت می‌کنند. درواقع در این نوع مشاغل، تعامل با مشتری کمتر صورت می‌گیرد. در کسب و کارهای دیجیتالی تمامی کارها به سادگی اشاره انگشت انجام می‌شود! علاوه بر آنچه که ذکر شد، در ادامه موارد دیگری از تفاوت کسب و کار اینترنتی با سنتی را نیز ذکر خواهیم کرد.

فرق کسب و کار آنلاین و سنتی
 

تفاوت کسب و کار اینترنتی با سنتی در چیست؟

کسب و کارهای اینترنتی و سنتی تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند. همین تفاوت‌ها سبب به وجود آمدن برتری‌ها و مزایایی در کسب و کارهای اینترنتی و پرطرفدارتر شدن این دسته از مشاغل شده است. در ادامه این مطلب چند مورد از مه‌مترین تفاوت کسب و کار اینترنتی با سنتی را بررسی خواهیم کرد.


محدودیت زمانی و مکانی

مشتری‌های کسب و کارهای سنتی، افرادی هستند که در یک محدوده مشخص زندگی می‌کنند. درواقع این افراد محدود به یک محله یا یک شهر هستند و تا زمانی که در آن منطقه حضور داشته باشند، می‌توانند از آن کسب و کار استفاده کنند. درصورتی که برای استفاده از محصولات یا خدمات یک کسب و کار آنلاین، می‌توانید از هرجای دنیا که هستید، اقدام کنید. همچنین مراجعه به این نوع کسب و کارها نیازی به مشخص کردن ساعت کاری ندارد و در هر ساعتی از شبانه روز می‌توان خرید خود را انجام داد.


اطلاع رسانی

در کسب و کارهای سنتی برای این که بتوانید به مخاطبین خود اطلاع رسانی کنید، مشکلات زیادی بر سر راهتان وجود دارد که مستلزم هزینه‌های گزاف خواهند بود. درصورتی که در کسب و کارهای آنلاین، اطلاع رسانی و آگاهی دادن به مخاطبین به راحتی و در زمان کوتاهی انجام پذیر است. بدین ترتیب به راحتی می‌توانید به وسیله انواع شبکه‌های اجتماعی به اهداف خود برسید.

 

ارتباط با مشتری

یکی دیگر از تفاوت کسب و کار اینترنتی با سنتی، شیوه ارتباط با مشتری است. از آنجایی که کسب و کارهای آنلاین کاملا در حالت دیجیتال قرار دارد، ارتباط و تعامل فروشنده و مشتری به صورت اینترنتی است. از طرفی دیگر کسب و کارهای آفلاین و سنتی از طریق چهره به چهره با مخاطبین خود در ارتباط هستند.

فرق کسب و کار آنلاین و سنتی

نحوه پرداخت مشتری

در کسب و کارهای سنتی، پرداخت باید به صورت نقدی انجام بگیرد در حالی که در مشاغل آنلاین، پرداخت هزینه را می‌توان به چندین روش انجام داد که عبارتند از:
•    پرداخت از کارت بانکی
•    کیف پول دیجیتال
•    وجه نقد در هنگام تحویل کالا

 

هزینه‌ها

بدون شک هزینه‌های جانبی مربوط به کسب و کارهای سنتی بسیار بالا است. این هزینه‌ها مربوط به اجاره محل کار، عوارض مختلف، هزینه قبوض و… است. برای مشاغل دیجیتال این گونه هزینه‌ها وجود ندارد و به راحتی و با کم‌ترین سرمایه می‌توانید شغل موردنظرتان را راه اندازی کنید.

 

نیاز به حضور فیزیکی

یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌هایی که کسب و کارهای سنتی و آنلاین با یکدیگر دارند، نیاز به حضور کارمندان در مشاغل سنتی است. به بیانی دیگر زمانی که کارمند یک کسب و کار سنتی دچار بیماری یا مشکل شود و نتواند در مغازه حضور داشته باشد، ممکن است بخشی از مشتریانش را از دست بدهد. اما در دنیای دیجیتال می‌توان در سفر، بستر بیماری و یا هرجای دیگر شغل خود را مدیریت کرد. علاوه بر آنچه که ذکر شد، از دیگر تفاوت‌های این دو دسته مشاغل به اختصار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    نمایش اجناس و خدمات
•    پشتیبانی مشتریان و…

 

تحویل کالا

از دیگر تفاوت‌های کسب و کار اینترنتی با سنتی می‎توان به تفاوت در تحویل کالا به مشتریان اشاره کرد. به طور کلی، در کسب و کارهای سنتی، تحویل کالا فوری است و مشتری پس از پرداخت تمام یا بخشی از هزینه (خرید اقساط) محصول را تحویل می‌گیرد. ما در مجموعه مقالات کسب و کارهای اینترنتی رشدانا، به این موضوع اشاره کردیم که ترافیک های سنگین، خیابان های شلوغ، ماندن در صف‌های طولانی تسویه حساب، مشغله‌های بسیار زندگی شهری از جمله دلایلی هستند که باعث می‌شوند مشتریان، خرید اینترنتی را ترجیح دهند. هرچند از سوی دیگر، از مهم ترین دلایلی که هر روزه بر تعداد مشتریان فروشگاه‌های آنلاین می‌افزاید فرایند تحویل کالا است که در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم.

در خریدهای اینترنتی، امکانات فراوانی برای کاربران درنظر گرفته شده است مثلا امکان انتخاب زمان ارسال کالا، تعیین نحوه ارسال، امکان پیگیری مرسوله از مبدأ تا رسیدن آن به دست مشتری و حتی امکان مطلع شدن از مرحله‌ای که سفارش کاربر در آن قرار دارد. بنابراین، همچون گذشته برای خرید یک کالای خاص که تنها در یک محدوده جغرافیایی یافت می‌شود؛ نیاز به پیمودن راهی طولانی و حتی پرداخت هزینه سفر برای خرید محصول، نیست.

از سوی دیگر، ارسال ۲۴ ساعته (یک روزه) ترفند دیگری است که فروشگاه‌های اینترنتی برای جذب بیشتر مشتری، بکار می‌برند و طبیعی است کاربری که در مشهد زندگی می‌کند هنگام سفارش یک محصول از شهر تبریز با دیدن چنین گزینه ای به سرعت نسبت به خرید کالا ترغیب شده و اقدام به سفارش آن می‌کند.

 

قیمت محصول

همه ما تجربه خرید از مشاغل سنتی سطح شهر خودمان و حتی شهرهای دیگر را داریم و بارها با این جمله فروشندگان مواجه شده ایم که قیمت‌ها مقطوع است! هرچند در برخی از ایام سال کسب و کارهای سنتی همچون فروشندگان لباس تخفیفاتی را بر روی کلیه اجناس خود اعمال می‌کنند اما این مورد همیشگی نیست. در حالی که، در کسب و کارهای اینترنتی، شاهد ارائه تخفیفات فراوان و قیمت‌های کمتر هستیم. زیرا فروشگاه‌های اینترنتی هزینه هایی همچون اجاره مغازه، خرید تجهیزات و وسایل مورد نیاز مغازه و امثال آن را ندارند.
کدام یک از روش‌های بازاریابی برای راه‌اندازی کسب و کار بهتر است؟

 

بازاریابی سنتی و مدرن

بیشتر کسب و کارها، یکی از روش‌های بازاریابی را به دیگری ترجیح می‌دهند و عقیده دارند که یکی از همه بهتر است. مؤثر بودن یکی از روش‌ها در حصول نتیجه به این معنی نیست که ادغام آن با دیگر نظرات نمی‌تواند مؤثر باشد. به‌عنوان مثال، یک آگهی که در تلویزیون می‌تواند بسیار به چشم بیاید در یوتیوب هم ممکن است به همان میزان دیده شود. مسئله این نیست که کدام نوع بازاریابی واقعا بهترین روش است؛ بلکه سؤال این است که کدام روش بهترین راه دستیابی به بازار هدف و جذب مشتریان برای خرید از شماست. احتمال مؤثر واقع شدن هر دو روش بازاریابی اینترنتی و سنتی وجود دارد. به دلیل مقرون‌به‌صرفه و مؤثرتر بودن بازاریابی اینترنتی، متخصصان توصیه می‌کنند در ترکیب روش‌های بازاریابی خود از قانون ۸۰/۲۰ استفاده کنید. ۸۰ درصد زمان و بودجه خود را صرف بازاریابی اینترنتی و ۲۰ درصد آن را به بازاریابی سنتی اختصاص دهید. در آخر، تصمیم با شماست. گنجاندن تحقیقات بازار در طرح بازاریابی به شما کمک می‌کند تا بهترین راه دستیابی به بازار هدف خود را شناسایی کنید.

فرق کسب و کار آنلاین و سنتی

چگونه کسب و کار سنتی خود را به کسب و کار آنلاین تغییر دهیم؟

اگر پس از خواندن مزایای مشاغل آنلاین و محبوبیت آنها به فکر تغییر سبک کاری خود شده اید و نمی دانید برای شروع چه باید کرد، در ادامه این مقاله به بررسی روش های تغییر کسب و کارهای سنتی به کسب و کارهای آنلاین خواهیم پرداخت. اگر این تصمیم را گرفته اید، باید بدانید که تغییر جهت کسب و کار شما، قدمی بزرگ است و اگر با روش درست و برنامه ریزی پیش برود، منجر به پیشرفت کاری بسیار و درآمد بالا می‌شود. برای شروع به نکات زیر توجه داشته باشید.

•    این تبدیل شیوه فروش، نیازمند تخصص مربوطه می باشد بنابراین در مراحل گوناگون باید از افراد متخصص برای شروع کمک بگیرید و برای مشاهده نتیجه،  صبوری کنید.

•    کسب و کار اینترنتی ،دنیای پیچیده‌ای است و برای آن نیاز به بازاریابی و تبلیغ، طراحی‌های سایت ها با جذابیت‌های بصری و مدرن می باشید و برای این کار باید هزینه کنید.

•    با برنامه ریزی دقیق پیش بروید و تمامی عملکردهای خود را به صورت جزئی یادداشت داشته باشید‌.

•    هر چقدر اجناس و کالاهای شما متنوع تر باشند و یا تبلیغات جذاب تری انجام دهید و به ظاهر گرافیکی و جذابیت‌های بصری اهمیت بیشتری دهید، زودتر به هدف خود که جذب کردن مشتریان بیشتر میباشد، خواهید رسید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی