مجله اینترنت مارکتینگ هلیا

اطلاعات و خبرهای روز دیجیتال مارکتینگ را با من همراه باشید

مجله اینترنت مارکتینگ هلیا

اطلاعات و خبرهای روز دیجیتال مارکتینگ را با من همراه باشید

مجله اینترنت مارکتینگ هلیا

سلام من هلیا هستم.در وبلاگ من شما می توانیدجدیدترین اطلاعات و اخبار علوم دیجیتال مارکتینگ را مطالعه کنید.جدیدترین اطالاعات و اخبار دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، طراحی لوگو،طراحی گرافیکی،دنیای تکنولوژی و... رادنبال کنید

  • ۰
  • ۰

مزایا و معایب اینستاگرام

مزایای اینستاگرام

همانطور که می‌دانید اینستاگرام یک شبکه اجتماعی محبوب برای اشتراک‌گذاری عکس‌ها و ویدئوهای مختلف است. هر کاربر با اهداف مختلفی از اینستاگرام استفاده می‌کند و به همین دلیل هنگامی که وارد این برنامه می‌شویم، پیج‌های مختلفی را می‌بینیم که هر یک از آنها هدف خاصی را دنبال می‌کنند. به عنوان مثال یک فرد از اینستاگرام تنها برای برقراری ارتباط بیشتر با دوستان خود استفاده می‌کند و به همین منظور یک صفحه شخصی می‌سازد و در آن عکس‌های خانوادگی خود را به اشتراک می‌گذارد. اما شخصی دیگر ممکن است از اینستاگرام به عنوان پلتفرمی برای تبلیغ یک کسب و کار و همچنین شیوه‌ای نوین در جهت بازاریابی محصولات شرکت خود استفاده کند.همچنین بخوانید :جدا از نوع و هدف استفاده هر کاربر از اینستاگرام، این برنامه دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های کاربردی و متعددی است که آن را به یک پلتفرم جذاب برای کاربران تبدیل کرده است. در این بخش شما را با قابلیت‌ها و خوبی های اینستاگرام آشنا خواهیم کرد. از مزایای اینستاگرام می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

 


1.ارتباط بیشتر با دوستان و آشنایان
 

در دنیای پر مشغله و پر دغدغه امروزی که ارتباط انسان‌ها با یکدیگر کمتر و کمرنگ‌تر از قبل شده است، اینستاگرام فضایی راحت و گسترده برای ارتباط بیشتر با دوستان و اقوام محسوب می‌شود. اکثر مردم امروزه به دلیل مشغله‌های کاری و شخصی، فرصت کمتری برای احوال‌پرسی یا تلفن زدن به دوستان و آشنایان خود پیدا می‌کنند. اما به لطف اینستاگرام، انسان‌ها بیش از پیش با یکدیگر در ارتباط بوده و با فالو کردن هم در اینستاگرام از حال یکدیگر باخبر می‌شوند. به عنوان مثال شخصی از مدل موی جدیدش، تولد یا سالگرد ازدواج، خبر فوت نزدیکان، رویدادهای روزانه و غیره خود در صفحه شخصی اینستاگرامش عکسی به اشتراک می‌گذارد و دوستان او نیز از حال و احوالش باخبر می‌شوند. روابط امروزی اکثرا با لایک، کامنت، دایرکت و یا ریپلای استوری اینستاگرام برقرار مانده است و چه بسا افراد بسیاری از طریق اینستاگرام، دوستان قدیمی خود را نیز پیدا کرده‌اند. بنابراین یکی از خوبی های اینستا و البته اصلی‌ترین مزایای اینستاگرام همین ارتباطات روزمره و ساده است.

مزایا و معایب اینستاگرام


2.تبلیغات و بازاریابی آنلاین
 

از دیگر مزایای اینستاگرام می‌توانیم به انجام تبلیغات و امکان بازاریابی آنلاین اشاره کنیم. بسیاری از افراد برای تبلیغ کسب و کار خود، یک صفحه کاری در اینستاگرام می‌سازند و از طریق آن محصولات و خدمات خود را معرفی می‌کنند. البته این کار با استفاده از بیزینس اکانت انجام می‌شود که یک شیوه ساده و کارآمد برای تبلیغات است. یکی از مزایای بیزینس اکانت اینستاگرام این است که شما بدون نیاز به صرف هزینه‌های گزاف برای تبلیغات، می‌توانید کسب و کار خود را به صورت کاملا رایگان به طیف وسیعی از مخاطبان معرفی کنید.
بسیاری از کسب و کارها و شرکت‌های بزرگ و معروف دنیا از اینستاگرام به عنوان یکی از قطب‌های مهم تبلیغات خود استفاده می‌کنند. افزایش میزان فروش، یکی دیگر از مزایای بیزینس پروفایل اینستاگرام محسوب می‌شود که از لحاظ اقتصادی برای شرکت و کاربر بسیار حائز اهمیت است. بدین صورت که کاربر بدون نیاز به بیرون رفتن از منزل، کالای مورد نیاز خود را سفارش می‌دهد و شرکت مقابل نیز بدون هیچگونه دردسری، محصول را ارسال می‌کند؛ تعامل کمتر، فروش بیشتر. البته این روش در این ایام و از زمان شیوع ویروس کرونا، مرسوم‌تر از پیش شده است.

 


3.آگاهی از اخبار و وقایع روز
 

یکی دیگر از مزایای اینستاگرام آگاهی از اخبار روز دنیا است. پیج‌های بسیاری در اینستاگرام وجود دارند که هر کدام در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند و اخبار روز سیاسی، اجتماعی، سینمایی و غیره را منتشر می‌کنند. بنابراین اگر فرصت دنبال کردن اخبار تلویزیونی را ندارید، اینستاگرام می‌تواند منبعی برای به روز بودن و آگاهی شما از اخبار و اتفاقات روز دنیا باشد. البته باید توجه داشته باشید که حتما صفحات معتبری که تیک آبی دارند، تعداد فالوورشان بالا است و توسط چهره‌های مطرح فالو شده‌اند را دنبال کنید.

 


4.قابلیت ویرایش عکس ها
 

قابلیت ویرایش عکس‌ها پیش از پست کردن آنها، یکی دیگر از مزایای اینستاگرام محسوب می‌شود. بسیاری از افراد معمولا از برنامه‌های مختلف جهت ویرایش عکس‌های خود استفاده می‌کنند و سپس آنها را در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارند. اما با قابلیت‌های جدید اینستاگرام شما بدون نیاز به برنامه‌های دیگر می‌توانید به صورت حرفه‌ای عکس‌های خود را ویرایش کرده و فیلترهای مختلفی به آنها بدهید. شما همچنین می‌توانید از طریق استوری اینستاگرام از فیلترهای جذاب و مختلفی که در برنامه اسنپ چت وجود دارند نیز استفاده کنید.

 


5.ارتباط بیشتر هنرمندان با هواداران
 

یکی دیگر از مزایای اینستاگرام که برای هنرمندان بسیار کارآمد و مفید است، ارتباط راحت با طرفدارانشان است. هنرمندان می‌توانند اطلاعات کاری خود را از طریق پیج اینستاگرام با هوادارانشان به اشتراک بگذارند و از انتشار اخبار کذب و شایعه درباره خود نیز جلوگیری کنند. شما با فالو کردن هنرمندان دلخواه خود در اینستاگرام می‌توانید تعامل مجازی بیشتری با آنها داشته باشید و از آخرین اخبار کاری یا خانوادگی آنها مطلع شوید. به خاطر داشته باشید که پیج اکثر هنرمندان معروف، دارای تیک آبی است که این تیک نشان‌دهنده اعتبار و تقلبی نبودن آن اکانت است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مفهوم و مزایای تیک آبی اینستاگرام می‌توانید این مطلب را مطالعه کنید.

 


6.ارتقا سطح دانش و اطلاعات
 

ارتقا سطح دانش و اطلاعات علمی و عمومی افراد، یکی دیگر از مزایای اینستاگرام محسوب می‌شود که قابلیت منحصر به فرد و کارآمد این پبرنامه است. اینستاگرام مملو از پیج‌های آموزشی مختلف از جمله آموزش آشپزی، خیاطی، زبان انگلیسی، عکاسی، ترفندهای خانه‌داری و غیره است که با انتشار پست‌های آموزشی، نکات بسیاری را به شما آموزش می‌دهند. کافی است پیج‌های مورد علاقه‌تان را فالو کنید و به صورت رایگان از آموزش‌های آنها بهره ببرید. بدین ترتیب بدون نیاز به صرف هزینه و وقت در کلاس‌های مختلف می‌توانید به صورت مجازی و رایگان، نکات بسیاری را درباره موضوعات دلخواه خود یاد بگیرید.

مزایا و معایب اینستاگرام


7.حفظ حریم خصوصی
 

اینستاگرام برخلاف سایر پلتفرم‌ها، محافظت از حریم خصوصی کاربران خود را در اولویت قرار داده است. یعنی اگر می‌خواهید عکس‌ها و ویدئوهایی که به اشتراک می‌گذارید را تنها فالورهایتان ببینند، می‌توانید اکانت خود را به حالت شخصی (Private) تبدیل کنید. هیچ شیوه‌ای برای دور زدن تنظیمات حریم خصوصی اینستاگرام وجود ندارد و حتی عکس پروفایل شما نیز خصوصی است. اما اخیرا چندین نرم‌افزار برای دانلود عکس پروفایل اینستاگرام طراحی شده‌اند. با این حال شما می‌توانید در اینستاگرام تا حد زیادی از حریم خصوصی خود محافظت کنید. خوشبختانه پلیس فتا در ایران که مسئول رسیدگی به جرایم اینترنتی است، نسبت به حریم خصوصی افراد در فضای مجازی توجه ویژه‌ای دارد و با متجاوزان حریم خصوصی، برخورد قاطعانه‌ای دارد. شما حتی می‌توانید استوری‌های خود را برای افراد دلخواه در میان فالورهای خود به اشتراک بگذارید و آنها را از برخی افراد پنهان (Hide) کنید.

 


8.قابلیت IGTV
 

با ساخت کلیپ IGTV اینستاگرام می‌توانید ویدئوهایی تا سقف ده دقیقه به اشتراک بگذارید و دیگر نگران محدودیت زمان نباشید. این قابلیت برای هنرمندان و پیج‌های آموزشی بسیار مفید و کاربردی است که با استفاده از آن به راحتی می‌توانند ویدئوهای خود را بدون محدودیت زمانی با فالوورهای خود به اشتراک بگذارند.

 


معایب اینستاگرام
 

اگر جزو کاربران اینستاگرام باشید، احتمالا میان معایب و مزایای اینستاگرام، با مزایای آن بیشتر آشنا هستید. اما بهتر است نگاهی نیز به معایب این پلتفرم محبوب بیاندازیم.

 


1.ایده آل نبودن نسخه تحت وب
 

اینستاگرام یک نسخه تحت وب نیز دارد. اما نسخه تحت وب آن به اندازه نسخه های موبایل، ریسپانسیو نیست. همچنین این نسخه فاقد بسیاری از ویژگی های اینستاگرام است. بنابراین اگر لازم به استفاده از نسخه تحت وب باشیم، احتمالاً آن تجربه شیرینی که در نسخه های موبایل داریم را در نسخه تحت وب نخواهیم داشت.

 


2.عدم سازگاری با همه سیستم عامل ها
 

برنامه اینستاگرام در حال حاضر فقط برای سیستم عامل های اندروید، iOS و ویندوز موبایل در دسترس است. بنابراین کاربرانی که سیستم عامل های لینوکس یا BlackBerry دارند، نمی توانند به طور مستقیم از این برنامه استفاده کنند.

 


3.جمعی بودن قابلیت های حریم خصوصی محتواها
 

یکی از نقاط ضعف فنی اینستاگرام، نبودن امکان نمایش بعضی از پست ها به صورت Public یا Private است. چراکه برای تنظیم پرایوت یا پابلیک بودن محتواها فقط می توان یکی از گزینه های Public یا Private را به صورت جمعی و برای تمام محتواها انتخاب کرد.

 


4.وجود تبلیغات طاقت فرسا
 

در عین حال که اینستاگرام یکی از بهترین ابزارها برای بازاریابی و تبلیغات است، تعداد تبلیغات موجود در این رسانه گاهی کاربران را بمباران می کند. این ویژگی یکی از معایب اینستاگرام است که کار را علاوه بر کاربران، برای کسب و کارها نیز سخت می کند.

مزایا و معایب اینستاگرام


5.اعتیاد آور بودن
 

اینستاگرام به شدت این پتانسیل را دارد که کاربران را به خود معتاد کند. به طوری که در حال حاضر تعداد زیادی از کاربران این رسانه، توانایی کنترل میزان استفاده خود را از آن ندارند. به همین دلیل نیز ممکن است ناگهان تصمیم بر دیلیت اکانت اینستاگرام خود بگیرند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی