مجله اینترنت مارکتینگ هلیا

اطلاعات و خبرهای روز دیجیتال مارکتینگ را با من همراه باشید

مجله اینترنت مارکتینگ هلیا

اطلاعات و خبرهای روز دیجیتال مارکتینگ را با من همراه باشید

مجله اینترنت مارکتینگ هلیا

سلام من هلیا هستم.در وبلاگ من شما می توانیدجدیدترین اطلاعات و اخبار علوم دیجیتال مارکتینگ را مطالعه کنید.جدیدترین اطالاعات و اخبار دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، طراحی لوگو،طراحی گرافیکی،دنیای تکنولوژی و... رادنبال کنید

  • ۰
  • ۰

اجازه ندهید آن لباس جین تابستانی از بین برود - پاییز امسال همه چیز در مورد دو برابر شدن است. یک لباس جین تیره را با آستین‌های بلند و اکسسوری‌های قهوه‌ای مایل به زرد بپوشانید تا آخر هفته را بپوشید. من به خصوص لباس جین را دوست دارم، به خصوص در قرمز. شلوار جین را می توان بالا یا پایین پوشاند، در حالی که یک لباس جین زیبا هرگز از مد نمی افتد. داستان دو نیمه با لباس های جین در این فصل است.

 

 

تعریف جین

جین یک پارچه نخی ضخیم معمولاً آبی است که برای تولید لباس استفاده می شود. شلوار جین از جین ساخته شده است. لوی استراوس (Levi Strauss) طراح شلوار جین است. این شلوار‌ها خیلی سریع محبوبیت پیدا کردند و مردم برای این شلوار‌های کتانی نام لیوایز Levis را انتخاب کردند؛ و این شلوار‌ها به لیوایز مشهور شد و شرکت لوی استراوس نیز این لغت را به عنوان علامت تجاری اشثبت کرد. سال‌های بعد این محبوبیت ادامه پیدا کرد و چندین کمپانی تولید جین نیز به وجود آمد. سال ۱۹۸۹ فردی با نام هنری دیوید Henry David Lee کمپانی لی را تاسیس کرد.


پارچه جین

پارچه جین اولیه مبدأ فرانسوی و ایتالیایی دارد، در شهر نیم (Nimes) کشور فرانسه، بافندگان تلاش کردند تا پارچه جین را بازتولید نمایند ولی به جای آن، یکپارچه مشابه با الگوی بافتی از دنده‌های موازی مورب (Twill) توسعه دادند که به نام دنیم شناخته می‌شود، واژه "دنیم" از عبارت فرانسوی "de Nimes" به معنای "از نیم" آمده‌است.  برای نخستین بار لباس ملوانان از پارچه جین اولیه یا دنیم تهیه شد. در دهه ۱۹۵۰ بود که استفاده از این نوع شلوار ابتدا در میان نوجوانان و سپس در میان همه مردم فراگیر شد. امروزه آمریکائیان سالانه ۱۴ میلیارد دلار جین خریداری می‌کنند. قدیمی‌ترین مارک‌های شلوار جین: لی، لیوایز لِویز: Levi's متعلق به لوی استراوس  با کلود لوی استراوس جامعه شناس اشتباه نشود و رنگلر نام دارند. شلوارهای جین معمولاً آبی رنگ  نیلی هستند. برای رنگ این شلوارها از رنگ نیل استفاده می‌شود که هند نخستین مرکز تولید و پروش گسترده آن بود ولی این ماده هم‌اکنون اغلب با فرایندهای شیمیایی تولید می‌شود. در حالی که تنها چند گرم نیل برای رنگ کردن یک شلوار لازم است، سالانه بیش از ۲۰ میلیون تن نیل در این صنعت مصرف می‌شود.

 

 

کاربرد شلوار جین

تقریبا هما می‌دانیم که کاربرد شلوار جین پادمیرا، کاربردی غیر رسمی یا نیمه رسمی است البته شما می‌توانید برای موقعیت‌های رسمی‌تر شلوار جین را با کت و بلوز‌های رسمی ستکنید. البته برای مهمانی‌های شب و خیلی رسمی شلوار جین به هیچ وجه مناسب نیست، اصولا کاربرد این نوع شلوارهابرای موقعیت‌های غیر رسمی است. اما برای یک مهمانی عصر یا قرار غیر رسمی مناسب است. همان طور که گفتیم، شلوارهای جین به دلیل نوع دوخت، از دوام و استحکام بالایی برخوردار هستند. رایج ترین رنگ برای شلوارهای جین، آبی می باشد؛ هر چند که رنگ های مختلف و متنوع دیگری نیز به تدریج برای این نوع شلوارها در نظر گرفته شد که جذابیت آنها را نسبت به گذشته افزایش داد.

شلوارهای جین، هم برای آقایان و هم خانم ها دوخته می شود و طیف های سنی وسیعی را نیز در بر می گیرد. قیمت مناسب را نیز می توانیم به لیست مزیت های این شلوارها اضافه کنیم که باعث می شود اکثر اقشار جامعه، قدرت خرید شلوارهای جین را داشته باشند. جالب است بدانید فشن بلاگرها و اینفلوئنسرهای معروف دنیای مد و فشن، به وفور از شلوار جین در استایل های خیابانی خود استفاده می کنند. شلوارهای جین طبیعتا جزء شلوارهای رسمی محسوب نمی شوند و کاربردی غیر رسمی یا نیمه رسمی دارند. همچنین تلفیق شلوار جین با کت و بلوزهای رسمی نیز می تواند استایل های جذابی را به دنبال داشته باشد. برای مهمانی ها و قرارهای معمولی و نیمه رسمی می توان از شلوارهای جین استفاده نمود. اما برای مهمانی های شب و کاملا رسمی به هیچ عنوان توصیه نمی شوند.

 

انتخاب شلوار جین

لوی استراوس (Levi Strauss) طراح شلوار جین است. این شلوارها خیلی سریع محبوبیت پیدا کردند و مردم برای این شلوارهای کتانی نام لیوایز Levis را انتخاب کردند. و این شلوارها به لیوایز مشهور شد و شرکت لوی استراوس نیز این لغت را به عنوان علامت تجاری اش ثبت کرد. سال های بعد این محبوبیت ادامه پیدا کرد شلوار جین و چندین کمپانی تولید جین نیز به وجود آمد. سال ۱۹۸۹ فردی با نام هنری دیوید Henry David Lee کمپانی لی را تاسیس کرد. شلوارهای جین برند لی (Lee) نیز آنقدر محبوبیت پیدا کرد که اصطلاح لی بشلوار جین ر روی همه شلوارهای جین مشهور شد. طوری که هنوز خیلی از افراد شلوار جین را شلوار لی می نامند. درباره شلوار جین: شما می توانید برای موقعیت های رسمی تر شلوار جین را با کت و بلوزهای رسمی ست کنید. البته برای مهمانی های شب و خیلی رسمی شلوار جین به هیچ وجه مناسب نیست، اصولا کاربرد این نوع شلوارها برای موقعیت های غیر رسمی است. اما برای یک مهمانی عصر یا قرار غیر رسمی مناسب است.

 

 

بیشتر بدانید نکات مهم خرید شلوار جین

احتمالا بسیاری از شما هم مانند اغلب زنان فکر می‌کنید که خرید شلوار جین را نمی‌توان در اغلب مواقع، یک تجربه لذت بخش به شمار آورد. پیدا کردن شلوار جینی که کاملا اندازه و متناسب با اندام شما باشد، کار بسیار سخت و دشواری است. و می‌توان گفت که روند پبدا کردن یک شلوار جین مناسب می‌تواند (در بهترین حالت خود) طولانی و خسته کننده، و (در بدترین حالت آن) کاملا تحقیر آمیز باشد. شلوار انتخابی شما اسکینی است باید قد آن تا مچ شما باشد نه کوتاه تر و نه بلند تر. خوشبختانه، کارشناس طراحی، ماریسا وب (Marissa Webb)، به نکات ساده و در عین حال مهمی دست یافته که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها، این تجربه را تا حد امکان قابل تحمل و البته موفقیت آمیز نمایید.

 

تفاوت شلوار لی و جین در چیست ؟

شخصی به نام لوی استراوس (Levi Strauss) طراح اولیه ی شلوارهای جین است. این شلوارهای ضخیم و مستحکم، خیلی سریع محبوبیت فراوانی نزد مردم پیدا کردند و نام Levis را به خود اختصاص دادند. از آن زمان به بعد، کمپانی های مختلفی برای تولید این شلوارها تاسیس گردید تا اینکه در سال 1989 شخصی به نام هنری دیوید لی (Henry David Lee) کمپانی بزرگ لی را راه اندازی کرد. این شرکت تولید کننده ی شلوار جین، به اندازه ای گسترش پیدا کرد و محبوب و دوست داشتنی شد که نام برند لی (Lee) برای کل شلوارهای جین مورد استفاده قرار گرفت. در واقع کمپانی لی، به عنوان یکی از شرکت های شلوار جین محسوب می شود؛ اما این نام به خاطر محبوبیت فراوان، به همه ی شلوارهای جین اطلاق شد. در نتیجه شلوارهای لی و جین از لحاظ جنس پارچه و نوع دوخت، تفاوتی با یکدیگر ندارند و یکی هستند!

 

چرا شلوار جین آبی رنگ است

البته گفتنی است که در حال حاضر در دنیا شلوار جین به رنگ های سبز ، زرد ، سفید و رنگهای دیگری تولید می شود ؛ اما همه مردم به محض شنیدن نام شلوار جین به یاد رنگ آبی کلاسیک آن می افتند ؛ و اینطور به نظر می آید که در دنیا محبوب ترین رنگ شلوار همان آبی کلاسیک است.

 

چرا به آن شلوار جین گفتند

در حقیقت کلمه جین برگرفته از "جنوا" که منطقه ای در ایتالیا بوده است میباشد . جنوا محلی بود که در اواخر قرن نوزدهم این پارچه تولید شد. اما آمریکایی ها نام این منطقه را به شیوه خود می گفتند و جنوا را جین تلفظ می کردند. به طوری که در زمان کمی این تلفظ همه گیر شد و در تمام دنیا به این شلوار جین می گفتند.

 

چرا شلوار جین در نهایت رنگ آبی به خود گرفت

در حدود صد سال پیش شلوار جین با دو رنگ ساخته می شد ؛ آبی و قهوه ای رنگ قهوه ای به خاطر اینکه پس از چندین بار شستشو کمرنگ تر شده و تا جایی پیش می رود که به رنگ بدن تبدیل می شود از استقبال کمتری روبرو شد و به جایی رسید که دیگر تولید نشد، این طور شد که رنگ آبی شلوار جین پیشرو در رنگها شد. ذالبته یک روایت دیگری در مورد منشاء رنگ آبی وجود دارد. این که در ابتدا رنگ شلوار جین قهوه ای بود اما زمانی که به آمریکا آورده شد کسی که این پارچه را وارد آمریکا کرد بشکه ی رنگ آبی نیز با خود به آمریکا آورد و شروع به رنگ کردن شلوار های جین شد و از طرفی این رنگ از سوی مردم مورد استقبال قرار گرفت و تا جایی پیش رفت که شلوار جین در کل با رنگ آبی ارائه شد.

 

 

شکل شلوار جین از کجا پدیدار شد

از صد سال پیش شلوار جین تغییر زیادی نکرده است و تقریباً طرح شلوار به همان شکلی که جویندگان طلا و کارگران از آن استفاده می کردند ؛ مانده است شکل و فرم جیبهای جلو و عقب شلوار جین بیشتر به خاطر نگهداری ابزار در حین کار طراحی شده است . از طرفی دکمه های پرچی و رو به بیرون این شلوار برای وصل کردن قسمت بالای لباس کار به شلوار استفاده می شد. جیب کوچکی که در بالای یکی از جیبها وجود دارد نیز برای نگهداری ساعت استفاده می شد. این کارایی ها و طراحی و مقاومت شلوار جین باعث شد که در پایان قرن نوزدهم در میان مردم دنیا بسیار محبوب شده و اکثراً از آن استفاده کنند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی