مجله اینترنت مارکتینگ هلیا

اطلاعات و خبرهای روز دیجیتال مارکتینگ را با من همراه باشید

مجله اینترنت مارکتینگ هلیا

اطلاعات و خبرهای روز دیجیتال مارکتینگ را با من همراه باشید

مجله اینترنت مارکتینگ هلیا

سلام من هلیا هستم.در وبلاگ من شما می توانیدجدیدترین اطلاعات و اخبار علوم دیجیتال مارکتینگ را مطالعه کنید.جدیدترین اطالاعات و اخبار دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، طراحی لوگو،طراحی گرافیکی،دنیای تکنولوژی و... رادنبال کنید

  • ۰
  • ۰

کلمه کلیدی چیست؟

در این مطلب به بررسی کلمات کلیدی می پردازیم. سئو کلمات کلیدی یا (Keywords) به معنی تعیین کلمات و عبارات کلیدیست که می بایست از آنها در صفحه هدف استفاده کنیم تا آن صفحه در هنگام جستجوی کلمه مورد نظر در نتایج جستجو نمایش داده شود. تعیین چگالی کلمه کلیدی در هر صفحه، از مشکلات این نوع سئو محسوب می شود که نه بایست کم باشد که از اهمیت آن صفحه بکاهد و نه زیاد که جنبه اسپم نداشته باشد. هیرکانا یکی از شرکت های معتبری است که شما را می تواند در امر سئو سایت کمک کند.


کلمه کلیدی چیست؟

کلمه کلیدی چیست؟

پیش از هر چیزی، باید بدانیم کلمه کلیدی چیست؟ از لحاظ سئو، کلمه کلیدی همان چیزی است که کاربر آن را در موتور جستجو تایپ می‌کند. در واقع، کلمه کلیدی یک یا چند واژه است که مضمون و هدف محتوای شما را تعیین می‌کند. در بهینه‌سازی موتور جستجو، کلمه کلیدی همان کلمه یا عبارتی است که کاربران در موتور جستجو وارد می‌کنند تا اطلاعات مورد نیازشان را پیدا کنند.
فرقی نمی‌کند تولیدکننده محتوا باشید یا صاحب وب سایت، در هر صورت، می‌خواهید کلمات کلیدی صفجه‌تان مرتبط با چیزی باشد که کاربران‌تان در جستجویش هستند. اگر از کلمات کلیدی مناسب و در جای درست استفاده کنید، احتمال این‌که کاربر، در نتیجه جستجویش، به مطلب شما بر بخورد بیشتر خواهد شد.

 

چرا کلمات کلیدی مهم هستند؟

کلمات کلیدی مهم هستند، چرا که کاربران را به صفحات مرتبط با خواسته هایشان وصل می کنند. هدف شما از گرفتن رتبه خوب در نتایج جستجو، افزایش ترافیک طبیعی سایت از SERP (صفحه نتایج جستجو) است، و کلمات کلیدی که شما انتخاب می کنید، بر روی نوع ترافیک به دست آمده تاثیر می گذارد.
انتخاب کلمات کلیدی نسبت به محتوا بیشتر معطوف به خواسته کاربران است. به خاطر اینکه ممکن است نوع توصیف شما از خدماتتان، متفاوت با چیزی باشد که کاربران به دنبال آن هستند. برای اینکه محتوای تولیدی شما، رتبه خوبی در نتایج جستجو کسب کرده و کاربران زیادی را به سمت خود جذب کند، می بایست ابتدا خواسته های آنها را بفهمید. زبان آنها را درک کرده  و نوع محتوای درخواستیشان را پیدا کنید. شما می توانید این کار را از طریق صحبت مستقیم با مشتریان، گفتگو از طریق جوامع مجازی و همچنین ابزارهای آنلاین پیدا کردن کلمات کلیدی مانند Keyword Explorer انجام دهید.


کلمه کلیدی چیست؟

انواع کلمه کلیدی چیست؟

کلمات کلیدی انواع مختلفی دارند که شناسایی هر یک از آن‌ها، تاثیر چشم‌گیری در پیشرفت وبسایت شما خواهد داشت. معمولا کلمات کلیدی را براساس طول آن دسته بندی می‌کنند. در ادامه با انواع کلیدواژه‌ها بیشتر آشنا خواهید شد.

 

کلمه کلیدی کوتاه یا Short Tail

منظور از کلمه کلیدی کوتاه یا short tail یک یا دو کلمه هستند که در محتوا به عنوان کلیدواژه معرفی می‌شوند. معمولا هدف کاربر از جستجوی این کلمات، مبهم است. مثلا زمانی که فردی کلمه (دمنوش) را جستجو می‌کند، نمی‌توان تشخیص داد به چه منظور به دنبال محتواهای مرتبط با این واژه است. پیشنهاد ما این است که تا حد امکان از این نوع کلمات به عنوان کلیدواژه استفاده نکنید؛ زیرا اگر کاربر به سایت شما وارد شود، ممکن است محتوای شما مورد نظر او نباشد و به سرعت از سایتتان خارج شود. این عمل تاثیر منفی بر سئو سایت خواهد داشت. همچنین short tail ها نرخ تبدیل بسیار پایینی دارند.

 

کلمه کلیدی عبارتی یا Middle Tail

لازم است بدانید که منظور از کلمه کلیدی تنها یک کلمه نیست، بلکه می‌تواند یک عبارت باشد که چند کلمه را دربر می‌گیرد. کلمات کلیدی عبارتی، جزییات بیشتری را نسبت به حالت قبل شامل می‌شوند، اما باز هم صد در صد کامل نیستند. برای مثال کاربر عبارت (دمنوش خانگی) را سرچ می‌کند، اما باز هم مقصود او از جستجوی آن مشخص نیست و فقط اشاره به خانگی بودن آن کرده است.

 

کلمه کلیدی طولانی یا Long Tail

در این عبارت منظور و هدف کاربر از جستجو، کاملا واضح وشفاف است. طول این عبارات معمولا ۳ تا ۵ واژه است و جزییات بیشتری را مشخص می‌کنند. برای مثال کاربر با جستجوی دمنوش خانگی برای لاغری، کاملا هدف خود را مشخص کرده است. اگر این عبارت را به عنوان کلمه کلیدی محتوای خود انتخاب نمایید و در مورد آن تولید محتوا کنید، احتمال تبدیل شدن این فرد به مشتری سایت شما وجود دارد.


کلمه کلیدی چیست؟

چرا باید یک کلمه کلیدی انتخاب کنیم؟

اگر کسب و کارتان آنلاین است، کلمات کلیدی از مهم‌ترین ابزارهای‌تان هستند. در واقع، در این کارزار می‌جنگید تا رقبای‌تان را کنار بزنید و کاربران را به سوی بازار خودتان هدایت کنید. اگر نگاهی به وازگان کلیدی‌ای که وب‌سایت در آن به رتبه‌ای رسیده است نگاه کنید، به نقاط قوت وب‌سایت و برتری‌ آن به رقبایش پی خواهید برد.
تحقیق در مورد کلمات کلیدی همان روند یافتن کلمات کلیدی مناسب برای وب‌سایت است. در این مسیر، اصلاً نیازی نیست به سراغ محبوب‌ترین کلمات کلیدی مربوط به کسب‌ وکارتان بروید. همانطور که گفتیم، رقابت در این کلمات کلیدی بسیار شدید است و تبلیغ آن‌ها نیز بسیار گران‌قیمت است. همچنین، نباید به دنبال کلمات کلیدی‌ای باشید که هیچ‌کس جستجوی‌تان نمی‌کند. باید ویژگی‌های کلمات کلیدی ارزشمند را بشناسید و براساس آن معیارها، انتخاب کنید.

 

استفاده از کلمات کلیدی در صفحه

استفاده بدون برنامه از کلمات کلیدی در صفحه کار درستی نیست. هدف از تهیه محتوا، ایجاد آن برای افراد واقعی با یک هدف مشخص است و صرفا اشاره به آن کلمه ها به ربات های گوگل نمی باشد.
قوانینی در استفاده از کلمات کلیدی در صفحه وجود دارد که شما می بایست از آن تبعیت کنید. کلمات کلیدی بایست در جاهای مشخصی از صفحه قرار گیرد تا ربات ها و کاربران را از وجود محتوای موردنظرشان مطمئن گرداند. این مکان ها شامل عنوان صفحه و بدنه اصلی آن می باشد. نکته مهم در اینجا اینست که نبایست صرفا با هدف بالا بردن درصد کلیک ها از عناوین فریبنده در عنوان صفحه استفاده کرد. چرا که کاربران بعد از ورود به چنین صفحاتی و عدم مشاهده محتوای مورد نظرشان فورا صفحه را ترک می کنند و این مسئله باعث افزایش بانس ریت سایت می گردد. در نتیجه شما از قدرت اصلی کلمات کلیدی بهره ای نخواهید برد.
همچنین شما می توانید از کلمات کلیدی در یو آر ال صفحه، تگ H1، متا تگ Description و تگ Alt عکس های صفحه استفاده نمایید. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در تمام این مکان ها به گوگل کمک می کند تا محتوای صفحات را بهتر درک کند.
استفاده از کلمات کلیدی در این مکان های یکی از پایه ای ترین راهکارها برای قرار دادن شما در نتایج جستجو است. این کار موجب قرار گرفتن صد در صدی شما در نتایج صفحه اول گوگل می شود، اما انجام آن کاملا ضروریست. عدم موفقیت در انجام این کار شما را در مراحل بعدی سئو با شکست رو به رو می کند.

 

چگونه از کلمات کلیدی استفاده کنیم؟

انتخاب کلمات کلیدی برای سایت و استفاده از آن‍‌ها قوانین مختص به خودش را دارد. نمی‌توانید یک سری کلمه کلیدی را همین‌طور در متن‌تان بگنجانید و نتیجه مطلوب را دریافت کنید. تولید محتوا باید برای انسانی واقعی صورت بگیرد، نه صرفاً برای دریافت رتبه در موتورهای جستجو، مانند گوگل. کلمات کلیدی انگلیسی و فارسی را با توجه به مخاطب، موضوع محتوای‌تان و برندتان انتخاب کنید.
چند قانون اولیه برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی و نحوه استفاده از آن‌ها وجود دارد. می‌توانید کارتان را با همین چند قانون کلی آغاز کنید. به عنوان مثال، در هر صفحه از وب‌سایت‌تان، یک واژه کلیدی منحصر به فرد بگنجانید.
با یادگیری اصول مربوط به کاربرد کلمات کلیدی، می‌توانید از همه مزایای واژگان کلیدی، به بهترین شکل، استفاده کنید.
می‌توانید کلمات کلیدی را در در قسمت‌های مختلف، مانند URL، تگ H1، توضیحات متا و تگ alt تصویر، بگنجانید. همه این‌ها موتورهای جستجو را به سمت مضمون اصلی محتوای شما هدایت می‌کند و در نهایت، مطلب‌تان به دست مخاطب مورد نظرتان می‌رسد. این یعنی استفاده از کلمات کلیدی برای جذب مشتری.
به طور خلاصه،
•    کلمات کلیدی را در تگ عنوان (title tag) بگنجانید.
•    کلمه کلیدی را در URL فرار دهید. (به صورت مستقیم تاثیری ندارد)
•    در صفحه‌تان، از کلمه کلیدی استفاده کنید.
•    کلمات کلیدی طولانی را در محتوای‌‌تان بگنجانید.
 
اگر از کلمات کلیدی‌ تان در این مکان‌ها استفاده کنید، امکان دسترسی مخاطب مورد نظرتان به آن‌ها بیشتر خواهد شد.  یادتان باشد که روان بودن متن مسئله مهمی است، از این رو، باید کلمات کلیدی را با دقت تمام در متن‌تان بگنجانید. اگر بخواهید کلمات کلیدی را به هر قیمتی در متن‌تان بگنجانید و توجهی به خوانش‌پذیری آن‌ها نداشته باشید، به نتیجه مطلوب دست نخواهید یافت.
از انباشت کلمات کلیدی بپرهیزید! نباید در استفاده از کلمات کلیدی زیاده‌روی کنید. اما چه میزان کلمه کلیدی کافی است؟ در واقع، اگر کلمات کلیدی یک یا دو درصد از متن‌تان را تشکیل دهد، کارتان را احتمالا درست انجام داده‌اید. هر چند در حال حاضر چگالی کلماتی کلیدی مثل سابق اهمیتی ندارد.
کلمات کلیدی را به درستی در متن توزیع کنید. یادتان باشد که نباید همه تمرکزتان را روی قرار دادن کلمه کلیدی در پاراگراف اول قرار دهید،  بلکه باید آن‌ها را در سراسر متن یا صفحه توزیع کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی