مجله اینترنت مارکتینگ هلیا

اطلاعات و خبرهای روز دیجیتال مارکتینگ را با من همراه باشید

مجله اینترنت مارکتینگ هلیا

اطلاعات و خبرهای روز دیجیتال مارکتینگ را با من همراه باشید

مجله اینترنت مارکتینگ هلیا

سلام من هلیا هستم.در وبلاگ من شما می توانیدجدیدترین اطلاعات و اخبار علوم دیجیتال مارکتینگ را مطالعه کنید.جدیدترین اطالاعات و اخبار دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، طراحی لوگو،طراحی گرافیکی،دنیای تکنولوژی و... رادنبال کنید

  • ۰
  • ۰

نحوه اتو زدن شلوار

 

نکات پیش از اتو زدن

قبل از پرداختن به اصول اتو زدن، بهتر است نکات کلی پیش از اتو زدن و آماده کردن اتو را که برای کلیه لباس ها مشترک است بدانید.
قبل از به برق زدن اتو و هر کار دیگری از تمیز بودن سطح اتو اطمینان حاصل کنید برای این کار با یک پارچه سفید تقریبا نمدار سطح اتو را تمیز کنید. برای گرفتن نتیجه بهتر و جلوگیری از سوزاندن میز یا فرش بهتر است از میز اتو استفاده کنید. میز اتو را در یک ارتفاع مناسب قرار دهید و از ثابت بودن پایه های آن اطمینان حاصل کنید. برای جلوگیری از تثبیت کثیفی بر روی لباس، قبل از اتو زدن حتما آن را بشویید. بسته به جنس لباس درجه و حرارت مختص به آن را انتخاب و فعال کنید. برای الیاف مصنوعی درجه کم، لباس پشمی متوسط تا زیاد و برای لباس های نخی و کتان درجه حرارت زیاد را انتخاب کنید.

گاهی در درز لباس برچسبی وجود دارد که اطلاعات مربوط به جنس و حرارت لازم برای اتو کردن در آن قید شده است. اگر روی لباس چیزی درج نشده بود و خود شما هم اطلاعی نداشتید، برای احتیاط با درجه پایین‌تر کار کنید. محفظه آب اتو را تا خط نشان پر کنید. استفاده از اتو همراه با بخار کیفیت کار شما را بالا می‌برد. اتو را روشن کرده و پس از انتخاب درجه مناسب منتظر روشن شدن سنسور یا چراغش شوید.

 

نحوه اتو زدن شلوار

 

مراحل

1.    میز اتو را تنظیم کنید. روی سطوح صاف نیز می‌شود اتو کشید، منتهی برای گرفتن نتیجه بهتر و جلوگیری از سوزاندن میز یا فرش، از میز اتو استفاده کنید. آن را در ارتفاع مناسب قرار دهید و مطمئن شوید که پایه‌ها ثابت باشد.

2.    لباس خود را بررسی کنید. جنس اغلب لباس‌ها قابل اتو کردن هست؛ اما گاهی درجه و حرارت خاصی برای آنها ذکر شده؛ پس اطلاعات لباس را از روی برچسبی که معمولاً در درز آن دوخته‌شده،چک کنید. بسته به جنس لباس که از پشم، پنبه، کتان، پلی‌استر یا پلاستیک باشد درجه حرارت متفاوت است. پشم و ترکیب پارچه نیاز به تنظیمات حرارت پایین‌تر دارند، درحالی‌که پنبه را می‌توانید در گرم‌ترین دما اتو کنید.

3.    محفظه آب اتو را تا خط نشان پر کنید. استفاده از اتو همراه با بخار کیفیت کار شما را بالا می‌برد.

4.    اتو را روشن کنید و روی درجه‌ای که می‌خواهید بگذارید. اگر روی لباس چیزی درج نشده بود و خود شما هم اطلاعی نداشتید، برای احتیاط با درجه پایین‌تر کار کنید. وقتی اتو آماده شود، سنسور آن علامت می‌دهد یا چراغش سبز می‌شود؛ اگر فاقد اینها است چند قطره آب به آن بپاشید اگر تبخیر شد اتو آماده است. اگر روی حرارت بالا با بخار قرار داده‌اید نیز، با تست بخا، مشخص می‌شود که آماده شده یا خیر.

5.    اتو کشیدن جیب: شاید برای مرحله اول عجیب باشد اما اگر آستر داخلی جیب چروک باشد و روی شلوار، اتوی داغ بکشید، چروک بیشتری در آن قسمت ایجاد می‌شود. شلوار را برگردانید و آستر جیب‌ها را صاف کرده و اتو بکشید.

6.    اتوی کمر شلوار:  قسمت بالای شلوار را روی میز گذاشته و کاملاً صاف کنید اتو را چند ثانیه بگذارید و فشار دهید. نیازی به حرکت دادن نیست فقط اتو را بردارید و روی قسمت بعدی فشار دهید تا دورتادور کمربند شلوار اتو شود. اگر پارچه طرح‌دار است یا تکه‌دوزی دارد و یا ساسون و چین پلیسه در بالای شلوار هست مواظب باشید که خط تاها خراب نشود و آنها را قبل از اتو صاف کنید.

7.    اتو کردن پاچه‌ها: پایین پاچه‌های شلوار معمولاً بیشتر چروک دارد. اگر شلوار خود را مچاله کرده و در ماشین لباسشویی انداخته باشید و یا چند روزی در سبد لباس‌ها مانده باشد که دیگر جای صافی برایش نمانده. با توجه به خط دوخت شلوار ،اتو را چند بار روی پاچه بکشید اگر چروک‌ها خیلی زیاد یا مقاوم‌اند، اتو را چند ثانیه بگذارید و فشار دهید.

8.    خط اتوی شلوار: اگر روی شلوار شما خط اتو دارد، با دقت روی خط قبلی تا بزنید و اتو بکشید؛ بسته به جنس شلوارتان چند بار اتو را بکشید تا کاملاً صاف شود. مواظب باشید که روی شلوار یا خطوط دوخت کنار آن، بیش از یک خط نیافتد. اگر جنس شلوار شما لطیف است می‌توانید آن را از وارونه اتو کنید با دقت به اینکه خطی روی شلوار نیفتد.

9.    اجازه بدهید تا شلوار خنک شود. اتو را از برق جدا کنید و بگذارید خنک شود بعد آن را سرجایش بگذارید. همچنین اگر شلوار را وقتی که هنوز گرم است آویزان کنید یا تا بزنید، ممکن است چین جدیدی روی آن بیفتد.

 

نحوه اتو زدن شلوار


نکات خط اتو

اگر شلوار شما خط اتو دارد، با دقت روی خط قبلی تا بزنید و اتو بکشید؛ بسته به جنس شلوارتان چند بار اتو را بکشید تا کاملاً صاف شود. مواظب باشید که روی شلوار یا خطوط دوخت کنار آن، بیش از یک خط نیفتد. اگر خط اتوی شلوار را گم کرده‌اید، پیدا کردن آن کار ساده‌ای است. تنها شلوار را روی میز اتو به شکل کاملا صاف پهن کنید و سعی کنید دو پای شلوار را طوری روی هم قرار دهید که درزها مقابل یکدیگر قرار بگیرند، تا جای ممکن به شکل دقیق این کار را انجام دهید تا خط اتو را پیدا کنید.

خط اتو باید تا بالای شلوار و حدود 15 سانتی متر قبل از فاق آن ادامه پیدا کند، اگر شلوار پیله دارد خط اتو تا پیله ادامه پیدا می‌کند. همیشه ابتدا خط اتوی بخش جلوی شلوار را بیندازید. اگر جنس شلوار شما لطیف است می‌توانید آن را  وارونه اتو کنید با دقت به اینکه خطی روی شلوار نیفتد. اجازه بدهید تا شلوار خنک شود. اتو را از برق جدا کنید و بگذارید خنک شود بعد آن را سرجایش بگذارید. همچنین اگر شلوار را وقتی که هنوز گرم است آویزان کنید یا تا بزنید، ممکن است چین جدیدی روی آن بیفتد.


هشدار

اتوی داغ ممکن است باعث سوختگی و یا حتی ایجاد آتش شود. نکات ایمنی را حین کار رعایت کنید. اتو را به‌صورت ایستاده و طوری بگذارید که نیفتد. از برخورد سیم اتو با صفحه داغ آن جلوگیری کنید. اتو را روی کار بکشید؛ توقف اتو ممکن است پارچه را بسوزاند.

 

منبع : https://tee-shirtonline.blog.ir/1400/10/30/%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87-%D8%A7%D8%AA%D9%88-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%B4%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B1

 

  • ۰۱/۰۳/۱۹
  • هلیا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی