مجله اینترنت مارکتینگ هلیا

اطلاعات و خبرهای روز دیجیتال مارکتینگ را با من همراه باشید

مجله اینترنت مارکتینگ هلیا

اطلاعات و خبرهای روز دیجیتال مارکتینگ را با من همراه باشید

مجله اینترنت مارکتینگ هلیا

سلام من هلیا هستم.در وبلاگ من شما می توانیدجدیدترین اطلاعات و اخبار علوم دیجیتال مارکتینگ را مطالعه کنید.جدیدترین اطالاعات و اخبار دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، طراحی لوگو،طراحی گرافیکی،دنیای تکنولوژی و... رادنبال کنید

  • ۰
  • ۰

طراحی لوگو

لوگو یا آرم چیست؟ و چرا برای کسب و کارها ل.گو بسایار اهمیت دارد؟ چرا باید پیش از اینکخ کسب و کارمان را بطور جدی و حرفه ای شروع کنیم می بایست که لوگوی خودمان را طراحی نماییم؟ برایطراحی لوگوی حرفهای، به چه کسی باید سفارش بدهیم؟ در ادامه ی این مقاله به تمامی این سوال ها پاسخ خواهیم داد.
باید قبول کنیم که لوگو یا آرم هویت یک مجموعه می باشد، و هرچه برای طراحی لوگو فکرشده باشد، قطعا بازخورد مثبتی خواهد داشت و نشان دهنده ی حرفه ای بودن مجموعه خواهد بود. پس طراحیلوگو را جدی گرفته و برای سفارش طراحی لوگو حتما اقدام نمایید.

لوگو اصولی چرا؟

هویت بصری اصولی به خاطر می ماند و به سرعت قابل یادآوری است. تولید کالای متمایز و با کیفیت، موضع گیری در بازار، برنامه های مارکتینگ، توزیع مناسب، کمپین های یادآوری و … همه و همه برای برآورده شدن تنها یک موضوع در تلاشند. آن هم تثبیت نام تجاری در ذهن مخاطبان هدف. نداشتن نام خوب برای برند و نماد بصری قدرتمند، می تواند فضا را به نفع رقبای برند تغییر داده و برند را متحمل هزینه های سنگین بازاریابی کند.

 

  لوگو چیست؟

حتما تابحال لوگوهای شرکت های بسیاری را مشاهده کرده اید. امروزه با وجود شرکت های  بسیار متنوع لوگوهای متنوعی هم ایجاد شده اند. در اینمطلب بررسی میکنیم که لوگو چیست. شما را با  طراحی حرفه ای لوگو آشنا می کنیم و مراحل طراحی لوگو را نشان خواهیم داد. نمونه لوگو هایی در این  مطلب وجود دارند که از شرکت های معتبر دنیا هستند. همچنین  برای قیمت طراحی لوگو شما را راهنمایی می کنیم. لوگو چیست و چه کاربردی دارد؟  در ساده ترین حالت ممکن لوگو ترکیبی از تصاویر و نوشته ها است. این ترکیب برای تشخیص برندهای  مختلف از هم استفاده می شوند. یک لوگوی خوب می تواند برای شرکت شما اساسی ترین نیاز باشد.  لوگوی شما به مشتریان نشان می دهد که شما چه کاری انجام می دهید، چه کسی هستید و به چه  چیزی اهمیت می دهید. اینها مسئولیت های بسیاری هستند که همه برگردن یک تصویر کوچک افتاده اند.  این مطلب را با دقت مطالعه کنید تا به بهترین روش لوگوی خود را بسازید.

 

اهمیت طراحی لوگو حرفه ای در موفقیت برند

آیا تا به حال با نگاه کردن به یک لوگو نام برند آن را حدس زده‌اید؟ آیا اگر نامی در تصویر لوگو ثبت نشده باشد باز هم می‌توانید نام برند آن را حدس بزنید؟ قطعا چنین اتفاقی را تجربه کرده‌اید و به‌خوبی می‌دانید که حتی می توان بدون داشتن شناخت کاملی از برند، تنها با دیدن لوگو آن را شناسایی کرد. استفاده از سمبل‌ها و نشانه‌ها یکی از راه‌های مهم و تاثیرگذار برای نمایش اطلاعات مرتبط با کسب و کار است و می‌تواند جایگاه برند را در دید مخاطبین تغییر دهد. به همین خاطر است که طراحی لوگو یکی از سرمایه‌گذاری‌های بسیار ارزشمند برای هر کسب و کاری است.

 

چرا طراحی لوگو تا این حد اهمیت دارد؟

لوگوها چهره‌ی کسب و کار شما هستند و تقریبا اولین عاملِ شناسایی برند شما توسط مشتریان بالقوه به حساب می‌آیند. لوگوها تنها یک تصویر ساده نیستند، بلکه یک عامل شناخت بسیار مهم برای مشتریان و گنجینه‌ای از اطلاعات برند شما هستند که به‌طور کاملا مینیمال و هوشمندانه در یک تصویر کوچک جای گرفته‌اند. جای دادن تمامی این اطلاعات درون تصویری نه چندان پیچیده و به یاد ماندنی، تنها از عهده‌ی یک طراح لوگوی حرفه‌ای برمی‌آید. بپذیرید یا نه طراحی لوگو کار هر شخصی نیست. برای طراحی لوگو شما نه تنها باید به قواعد طراحی آشنایی داشته باشید بلکه باید بسیار خلاق و آگاه به تمامی زیر وبم‌های تولید یک لوگوی خوب باشید. لوگوهایی با طراحی دقیق و علمی به راحتی مشتریان بالقوه‌ی کسب و کار را متقاعد می‌سازند که برند شما برندی حرفه‌ای، قابل اعتماد و دارای خدمات و محصولات باکیفیت است. به همین خاطر نباید از اهمیت بسیار بالای طراحی لوگو برای کسب و کار غافل شد.

 

چرا بیزینس ها به طراحی لوگو نیاز دارند؟

لوگو با بیان خلاقانه‌ی مفهوم برند، تعامل مشتریان را تضمین می‌کند: ساخت لوگو به شیوه‌ی خلاقانه باعث می‌شود تا برند شما بدون زحمت زیاد و تنها با مخفی کردن مفهموم برند در لایه‌های طرح‌ها و رنگ‌های لوگو گوی سبقت را از سایرین برباید و با نشستن در ناخودآگاه مخاطب درآمد خود را تضمین کند.    

- لوگو در یک نگاه تمامی اطلاعات مورد نیاز را به مشتری می‌دهد: تمامی برندهای مشهور از گذشته تا کنون را به خاطر بیاورید! طراحی لوگوی این برندها یکی از مبتکرانه‌ترین ابزارها برای معرفی محصولات و خدماتشان بوده است. درواقع طراحی آرم موفق به شما کمک می‌کند تا از آرم خود به عنوان اسلحه‌ای برای نشانه گرفتن ذهن مشتریان در همان نگاه اول استفاده کنید و هویتتان را به آن‌ها نشان دهید. 
- به راحتی در ذهن مخاطب ثبت می‌شود: شما چند تبلیغ و نام تجاری را پس از تنها یک بار دیدن آن به یاد می‌آورید؟ قطعا جواب شما یک یا دو نام است. اما هنگامی که پای لوگوها به میان می‌آید، داستان تغییر می‌کند و کل هویت برند در قالب یک تصویر در ذهنتان نقش می‌بندد که قابل فراموشی نیست. پس اگر می‌خواهید به یاد ماندنی باشید حتما باید از خدمات حرفه‌ای ساخت لوگو کمک بگیرید.    

- لوگو برند شما را از رقبایتان متمایز می‌کند: لوگوی موفق تشخیص محصولات و خدمات شما را از سایر رقبایتان آسان می‌سازد و باعث می‌شود مشتریان بالقوه‌ی شما راحت‌تر برای خرید محصولاتتان تصمیم‌گیری کنند.    

- طراحی لوگو حرفه ای اعتماد مشتریان بالقوه‌ی شما را جلب می‌کند: آیا شما حاضرید از برندی که هیچ نشان مشخصی ندارد خرید کنید؟ساخت لوگو نه تنها توجه و نگاه مخاطب را به خود جذب می‌کنند بلکه به دلیل نمایش هویت برند، بر واقعی و قابل اعتماد بودن آن صحه می‌گذارند. بنابراین مشتریان به حقیقی بودن برندتان اعتماد خواهند کرد.    

- لوگو مخاطبین خاصی را هدف قرار می‌دهد: بسیاری از شرکت‌ها از تاثیر طراحی آرم خود بر جذب مخاطبین خاص غافل هستند و نمی‌دانند که لوگوها قادرند مخاطبین هدف را همچون آهن ربایی به سمت برندشان جذب کنند. برای مثال طراحی لوگوی یک رستوران می‌تواند به نحوی باشد که حس گرسنگی و میل به خوردن غذا را در بیننده تحریک کند و به این ترتیب آن‌ها را به سمت درهای رستوران هدایت کند. پس می‌بینید که طراحی هوشمندانه لوگو به راحتی سود بسیار زیادی را به سمت برند شما روانه خواهد کرد.

 

در طراحی یک لوگوی موفق باید چند نکته دیگر را نیز مدنظر قرار داد که در ادامه به آن اشاره می شود.

7نکته ای که در طراحی لوگو باید رعایت کرد :

۱-ساده طراحی کنید
۲-در خاطر ماندن
۳-تازه و متمایز باشید
۴- مدرن و به روز باشید
۵- تناسب اجزا و نسبت های بصری را رعایت کنید
۶- مخاطب خود را بشناسید

۷- اندکی خلاقیت به خرج دهید

 

 

طراحی لوگو باید چگونه باشد؟

با هم در ادامه 25 تکنیک در طراحی لوگو را مطالعه خواهیم کرد.

طراحی لوگو زیبا و حرفه‌ای ویترین وب‌سایت شما محسوب می‌شود و یکی از مهمترین اقدامات اولیه در شروع طراحی وب سایت است. طراحی لوگوی حرفه ای در برندینگ بهتر کسب‌وکارتان نقش کلیدی خواهد داشت. در این مقاله شما را با ۲۵ تکنیک کاربردی برای طراحی یک لوگوی جذاب آشنا خواهیم کرد.

هنگامی که یک لوگوی مناسب هم‌راستا با یک محصول بی‌نظیر ارائه شود و برای مدت زمان قابل توجهی موجود باشد سرانجام می‌تواند به یک دارایی باارزش برای هر شرکتی تبدیل شود. لوگوهایی مثل نایک، مک دونالد، ستاره سه نقطه‌ای مرسدس و غیره چند نمونه برجسته از این نوع لوگوها هستند. اما علاوه بر ماهیت همه‌گیر آن‌ها چگونه می‌توانید به یک لوگو بهترین فرصت برای رسیدن به چنین وضعیتی را بدهید؟ در هر پروژه لوگوی موفق جهانی صفاتی وجود دارد. در اینجا بعضی از مواردی را که به بهبود کیفیت لوگو کمک می‌کند برای شما آورده‌ایم.

 

طراحی لوگو


۱.کارهای اساسی را انجام دهید

طراحی لوگو - انجام کارهای اساسی

یکی از جالب ترین قسمت‌های طراح بودن این است که شما با هر پروژه جدید می‌توانید چیزهای جدید یاد بگیرید. هر مشتری حتی در یک حرفه یکسان، متفاوت  است وافراد کارهای مختلفی را به روش‌های مختلف انجام می‌دهند.

 


۲.طرح خود را تبدیل به گنج کنید

طراحی لوگو - تبدیل طرح به رنج

استفاده از طرح فرصتی است که ما بتوانیم  درخششی در زندگی خود ایجاد کنیم. اما مهم‌تر از همه ضبط ایده‌های مختلف طراحی در مغز ما سریع‌تر از هر دستگاه دیجیتالی می‌باشد. بنابراین اگر شب با ایده‌ای در سر از خواب بیدار می‌شوید قلم و کاغذ یک راه ایده‌آل برای به یاد آوردن آن طرح است. طرح‌بندی همچنین باعث می‌شود شکل‌ها را راحت‌تر پیاده کنید. برای ثبت دیجیتال یک طرح همیشه وقت هست اما همان زمان که ایده‌ای به ذهن شما می‌رسد باید آن را طراحی کنید و بعد آن را به صورت دیجیتال پیاده‌سازی کنید.

 

 

۳.سیاه و سفید کار کنید

طراحی لوگو - طراحی سیاه و سفید

استفاده نکردن از رنگ تا انتهای کار به شما کمک می‌کند تا توجه خود را بر اصول ایده متمرکز کنید و تغییرات آن را بتوانید به سادگی انجام دهید. با استفاده از رنگ‌بندی جالب یک ایده ضعیف نجات پیدا نمی‌کند، در صورتیکه یک ایده خوب حتی بدون توجه به  رنگ نیز خوب می‌باشد. اگر یک لوگوی معروف را در ذهن خود تصور کنید تصویری که از آن در ذهن ما به وجود می‌آید یک تصویر بدون رنگ است. این خطوط، شکل‌ها و ایده‌ها هستند که یک طرح خوب را می‌سازند و فرقی نمی‌کند که این طرح یک سیب گاز زده باشد، سه نوار موازی یا چهار حلقه به هم پیوسته و یا هرچیز دیگری باشد.

 

 


۴.آن را اختصاصی نگه دارید

طراحی لوگو - طراحی لوگو اختصاصی

یک لوگو باید با ایده‌ها و فعالیت‌هایی که ارائه می‌دهد مرتبط باشد. به عنوان مثال یک فونت زیبا برای رستوران مناسب‌تر است تا برای یک مهدکودک. یا استفاده از رنگ صورتی و زرد فلورسنت به شما کمک نمی‌کند تا پیام شما ذهن مردان بازنشسته را درگیر کند. شما این موارد را می‌دانید که برای یک صنعت چه نوع لوگویی کار می‌کند و این‌ها مواردی آشکار هستند. اما باید کمی عمیق‌تر شوید. هرچه دلیل طراحی شما در پشت یک طراحی خاص مناسب‌تر باشد فروش ایده به مشتری آسان‌تر می‌شود. و این اغلب می‌تواند چالش برانگیزترین بخش یک پروژه باشد. طراحان فقط طراحی نمی‌کنند بلکه باید به فکر فروش طرح خود نیز باشند.

 

طراحی لوگو


۵.هدف شما باید فراخوانی آسان مخاطب باشد

طراحی لوگو - فراخوانی آسان مخاطب

سادگی همیشه در به رسمیت شناختن کمک می‌کند، به خصوص هنگامی که بسیاری از برندها برای جلب توجه مخاطب با یکدیگر رقابت می‌کنند. شما می‌خواهید به بینندگان و مخاطبان این فرصت را بدهید که تنها پس از یک نگاه ساده یک علامت و یک لوگو را یادآوری کنند و این با یک طراحی دقیق و  پر از جزئیات امکان‌پذیر نمی‌باشد. یک لوگوی تجاری باید در مفهوم متمرکز شود، یک داستان واحد داشته باشد و در بیشتر موارد ساده باشد. این امر به این دلیل است که این لوگو باید از یک نماد وب‌سایت گرفته تا درج لوگو برروی یک ساختمان، در افتتاحیه‌ها و در طیف وسیعی از برنامه‌های دیگر به کار برده شود.

 


۶.تلاش کنید متفاوت باشید

طراحی لوگو - متفاوت باشید

هنگامی که رقبای مشتریان شما همگی از یک سبک تایپوگرافی خاص با همان رنگ و نمادی که در سمت چپ نام تجاری قرار دارد استفاده می‌کنند شما باید کاری متفاوت انجام دهید. این کار یک موقعیت عالی را به شما می‌دهد تا بتوانید مشتریان خود را از هم تفکیک کنید. اما به خاطر داشته باشید وجود لوگوهای مشابه در بازار لزوما به این معنی نیست که کار شما آسان‌تر شده است، زیرا مدت زیادی ممکن است طول بکشد تا مشتری بتواند این تفاوت را بپذیرد و با دیگران متفاوت باشد. با نشان دادن تصورات خود می‌توانید مشتری مورد نظر خود را جلب کنید.

 

 


۷.هویت گسترده‌تری را در نظر بگیرید

طراحی لوگو - هویت گسترده طراحی لوگو

بسیار نادر است که شما یک لوگو را به تنهایی بدون زمینه وب‌سایت یا کارت ویزیت یا نماد یک برنامه به تنهایی مشاهده کنید. به همین دلیل است که نمونه‌ای که به مشتری ارائه می‌دهید باید انواع مختلفی از زمینه‌های مختلف را در بر بگیرد تا نشان دهد یک لوگو هنگام مشاهده توسط مشتریان بالقوه چگونه به نظر می‌رسد. شما باید در زمان طراحی به عقب برگردید، به تصویر به صورت بزرگ‌تر نگاه کنید و مواردی از این دست تا ببینید که کجا هستید و چه چیزی را احاطه کرده‌اید.

 

 


۸.خیلی دقیق نباشید

طراحی لوگو - دقت در طراحی لوگو

یک لوگو لازم نیست نشان دهد که شرکت چه کاری را انجام می‌دهد. درواقع بهتر است که اینگونه نباشد زیرا هر چه این لوگو انتزاعی‌تر باشد ماندگاری آن نیز بیشتر است. ممکن است لوگو تاریخچه یک کارخانه را نشان دهد یا یک نماد از یک کار خانوادگی باشد اما لوگوها نباید نشان دهند چه کاری انجام می‌دهید. درعوض آن‌ها باید نشان دهند که شما چه کسی هستید. معنای یک لوگو در چشم مردم پس از آشنایی با آن بیشتر می‌شود. یعنی زمانی که ارتباطی بین آن‌ها و آنچه شرکت انجام می‌دهد و شکل و رنگ لوگو ایجاد شود.

 


۹.به یاد داشته باشید که نمادها ضروی نیستند

طراحی لوگو - استفاده از نماد

غالبا یک کلمه کلیدی موقت می‌تواند کارساز باشد به  خصوص هنگامی که شرکت دارای نامی منحصر به ‌فرد باشد مثل Google، Pirelli و غیره. اما یک نسخه از لوگو که در محدوده‌های کوچک‌تر کار می‌کند می‌تواند به شما کمک کند. این می‌تواند استفاده از یک رنگ خاص یا یک نشانه باشد که به عنوان عنصر طراحی ثانویه شناخته می‌شود مانند کلمه اول، نماد دوم و غیره.

 


۱۰.برروی لب مردم لبخند ایجاد کنید

طراحی لوگو - طراحی جالب

تزریق کمی شوخ طبعی در کار نه تنها می‌تواند باعث جالب کردن کار شود بلکه می‌تواند در جذب مشتری نیز موفق‌تر عمل کند. البته این کار برای هر حرفه‌ای مانند تولید‌کنندگان سلاح و یا شرکت‌های دخانیات مناسب نخواهد بود. امروزه بخش‌های اقتصادی با لوگوهای دست و پاگیر و استریل شده پر شده است. قرار دادن کمی شوخ‌طبعی در یک لوگو یک راه برای جذب مشتری می‌باشد.

 


۱۱.رقبای خود را بشناسید

قبل از شروع کار حتی قبل از طراحی مفهوم لوگو اطمینان حاصل کنید که درمورد بازار هدف خود به طور کامل تحقیق کرده‌اید. مشتری باید قبل از  شروع کار برخی اطلاعات درمورد رقبا را به شما ارائه دهد. تمام لوگوها را در مجموعه رقابتی خود با یکدیگر مقایسه کنید. این تحقیق ممکن است از طریق انجمن‌های بصری یا از طریق کنوانسیون‌های تجاری نیز انجام گیرد و به شما در طراحی یک لوگوی مناسب کمک کند.

 


۱۲.سوالات درست بپرسید

طراحی لوگو - پرسش صحیح

این روزها استراتژی در حال تبدیل شدن به یک بخش فزاینده مهم در روند برندسازی است. این به این معنی است  که در عمل پرسیدن سوالات مناسب از مشتری می‌تواند به شما کمک کند تا طراحی خود را به بهترین شکل انجام دهید.

 


۱۳.در  طی فرایند پروژه انعطاف‌پذیر باشید

طراحی لوگو - انعطاف‌پذیر باشید

پس از تدوین استراتژی مجبور نیستید به یکباره همه کار را به بهترین نحو انجام دهید. شما باید سوال چگونه این کار را انجام دهم را از خود بپرسید که این کار نشان دهنده فضای خاکستری بین استراتژی و طراحی می‌باشد.

 


۱۴.به یاد داشته باشید که لوگو تنها یکی از جزئیات است

طراحی لوگو - لوگو در برندسازی

داورانی که در سال 2016 جوایز برند تاثیرگذار را به برندهای داکورت و بونر دادند اینگونه بحث می‌کنند که طراحی لوگو تنها یک بخش کوچک از فرایند برندسازی مدرن است.

درواقع مردم همیشه از طریق طیف گسترده ‌از نقاط مختلف با یک برند درگیر می‌شوند و لوگو همیشه اولین نقطه تماس با یک برند نیست. بنابراین در هنگام طراحی لوگو این نکته را در نظر داشته باشید که متنوع و انعطاف‌پذیر بمانید و نحوه تعامل لوگو با دیگر تجربه‌های تجاری از بسته‌بندی گرفته تا پیام برند را در نظر داشته باشید.


۱۵. فونت نوشتن طرح خود را با دقت انتخاب کنید

یک فونت خوب هنوز هم می‌تواند انتخاب صحیحی برای پروژه طراحی شما باشد. به خصوص اگر شما در طراحی لوگوی خود به یک احساس شیک یا مجلل و یا سنتی و حرفه‌ای نیاز دارید. بنابراین وقت خود را برای انتخاب فونت تایپ مناسب بیشتر صرف کنید.

 


۱۶.برای هویت بخشیدن به یک برند از ترفند استفاده کنید

طراحی لوگو - استفاده از ترفند در طراحی لوگو

اگر شما از یک فونت موجود برای یک لوگو استفاده می‌کنید که فونت معمول و همگانی است می‌توانید برای هویت بخشیدن به طراحی خود برروی دیگر جنبه‌های لوگو مانند رنگ، پیام، تصویر و غیره کار کنید و از این طریق هویت برند را افزایش دهید.

 

 


۱۷.طراحی مصور و سفارشی را در نظر بگیرید

طراحی لوگو - طراحی مصور و سفارشی

گاهی یک نوع موجود و رایج از یک فونت نمی‌تواند برای شما کارساز باشد و چاپ دستی با دستخط واقعی می‌تواند برای لوگو بسیار مناسب‌تر عمل کند. شاید نمادین‌ترین نمونه برای این موضوع که بیش از یک قرن تکامل یافته است کوکاکولا باشد. در مقایسه با رقیب سرسخت خود پپسی که 7 بار در طول این مدت فونت خود را عوض کرده است و شاید اگر کوکاکولا فونت خود را مانند پپسی تغییر داده بود اکنون رهبر بازار در صنعت خود نبود.

 

 


۱۸.به ترکیب حروف اصلی دقت کنید

طراحی لوگو - ترتیب حروف در طراحی لوگو

مونوگرام‌ها تنها به لباس‌ها و کارت دعوت‌های عروسی محدود نمی‌شوند و هنگامی که به طور مناسب استفاده شوند می‌توانند یک نشان ساده اما موثر برای یک برند باشند.

 

 


۱۹.سعی کنید یک نوع تایپ انحصاری داشته باشید

طراحی لوگو - تایپ انحصاری

اگر مشتری شما توانایی پرداخت آن را دارد می‌توانید با یک آژانس طراحی فونت کار کنید. از این طریق می‌توانید یک نام تجاری کاملا انحصاری طراحی کنید که هویت منحصر به فردی دارد و می‌تواند از تمام عناصر برندسازی عبور کند و در راس قرار گیرد.

 

 


۲۰.آن را به اصول اولیه برگردانید

طراحی لوگو - سادگی در طراحی لوگو

چند قانون طلایی وجود دارد که در تمام بهترین نمونه‌های طراحی لوگو رعایت شده است. اولین و شاید مهم‌ترین این قوانین سادگی است. به مفهوم خود بیندیشید اما آن را بیش از حد پیچیده نکنید و فقط طراحی خود را به آن مفهوم محدود نکنید. طرح شما باید سهولت شناخت و همچنین تطبیق‌پذیری را نیز دارا باشد. باید به این فکر کنید که آیا لوگویی که طراحی می‌کنید اگر در پاورقی یک وب‌سایت کوچک استفاده شود به همان مقدار تاثیرگذاری دارد که روی نمای یک ساختمان کار شود؟

 

 

روانشناسی تصویر را در نظر بگیرید


۲۱.روانشناسی تصویر را در نظر بگیرید

طراحی لوگو - روانشناسی تصویر

کلیشه‌های بصری به سبک کلیپ‌آرت وجود دارد که هر طراح لوگو ممکن است از آن‌ها استفاده کند. از عوامل بصری مشترک و ممنوعه تا جایی که ممکن است اجتناب کنید.

 

 


۲۲.از شبکه‌ها و ساختارهای راهنما استفاده کنید

طراحی لوگو - ساختار راهنما

بسیاری از آژانس‌های طراحی کتاب‌های خود را به صورت عمومی و یا برروی سیستم عامل‌های آنلاین منتشر می‌کنند که می‌توانید از این موارد برای طراحی‌های خود راهنمایی و کمک بگیرید.

 


۲۳.از فضای منفی استفاده کنید

طراحی لوگو - فضای منفی

استفاده هوشمندانه از فضای منفی در یک لوگو می‌تواند به ایجاد حس شوخ‌طبعی و آوردن لبخند بر لب مخاطب کمک کند. نمونه‌های بسیاری زیادی از برندهای مختلف وجود دارد که در لوگوی خود به خوبی از فضاهای منفی استفاده کرده‌اند.

 


۲۴.از شوخ‌طبعی استفاده کنید

طراحی لوگو - شوخ‌طبعی در طراحی لوگو

فضای منفی تنها یک راه برای ایجاد لبخند بر لب مخاطب است. آلن فلچر شریک و بنیانگذار پنتاگرام یکی از پیشگامان در بکارگیری شوخ‌طبعی ساده در طراحی گرافیک بود. عملی که زیبایی خاص خود را در طراحی لوگو به طور منحصر به فرد نشان می‌داد.


۲۵.چرخه رنگ را در نظر بگیرید

در هسته اصلی تئوری چرخه رنگ ابزاری اساسی برای ترکیب رنگ‌ها به روش‌های مختلف وجود دارد که ابتدا توسط سر آیزاک نیوتون در سال 1666 ترسیم شده است. رایج‌ترین نسخه دارای 12 رنگ است که براساس مدل BYB ساخته شده است.

در اینجا رنگ‌های اولیه قرمز، زرد و آبی است و سه رنگ ثانویه سبز، نارنجی و بنفش می‌باشد که با مخلوط کردن دو رنگ اصلی ایجاد می‌شود. سرانجام شش رنگ سوم با ترکیبی از رنگ‌های اولیه و ثانویه ایجاد می‌شود.

 

طراحی حرفه ای لوگو 

طراحی حرفه ای لوگو یعنی که بازار مناسبی را هدف قرار دهیم.لوگوی شما باید پیام درستی را در  خود داشته باشد که باعث می شودتا کسب و کار شما سودآورتر شود. ما در سه سوت وب برای  رسیدن به این هدف به شما کمک می کنیم. به این ترتیب با طراحی حرفه ای لوگو آشنا خواهید شد.  اصلا مهم نیست که چقدر شرکت، خدمات و محصولات شماخوب باشد، اگر لوگوی خود را به طور  حرفه ای طراحی نکردهباشید، شرکت شما با مشکل رو به رو خواهد شد. ممکن استاین جمله به  نظر زیاده روی برسد، اما در واقعیت یک برند اشتباه باعث می شود که مشتریان اشتباهی نیز به طرف  شما بیایند.این مشکل ممکن است خیلی هزینه بر شود. در سه سوت وباز یک روش طراحی مبتنی  بر هدف استفاده می کنیم.به این صورت مطمئن خواهیم شد که لوگوی شما دقیقا متناسببا اهداف کسب  و کارتان طراحی شود. به منظور این که باطراحی حرفه ای لوگو آشنا شوید در خاطر داشته باشید که  قبل از هرچیز باید روش درست طراحی را انتخاب کنید.بنابراین به مطلب زیر را بادقت مطالعه کنید.

 

لوگو دیزاین

طراحی لوگو اختصاصی چه مزیت هایی دارد ؟ 

یکی از اصول اولیه طراحی لوگو خاص بودن آن است. به طوری که لوگو در میان سایر برند های همرده و غیر هم رده به صورت متمایز دیده شود. پس ابتدایی ترین و اصلی ترین مزیت طراحی لوگو اختصاصی حرفه ای ایجاد تمایز ارزشمند برای شما در میان سایر رقبا است.  هرچه این لوگو حرفه ای تر طراحی شود رابطه مستقیمی با دیده شدن و جلب توجه کردن برند شما خواهد داشت.  دومین مزیت لوگو اختصاصی ایجاد حس اعتماد برای مخاطبان است. اگر لوگو شما به اصطلاح کپی یا ایده گرفته از سایر لوگو ها بخصوص لوگوی برند های همرده باشد، آن لوگو منفی ترین تبلیغی خواهد بود که می توانید داشته باشید. در نتیجه لوگو اختصاصی حس اعتماد و خاص بودن برند شما را به دیگران القا کرده و هویتی متمایز را به شما می بخشد.

 

 

  • ۹۹/۱۲/۲۳
  • هلیا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی